Beograd - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Beograd - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Beograd

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

31 Mei 2010 | Servië, Belgrado

Beograd

Het regent. We hebben afgelopen nacht niet zo ver van Belgrado gestaan en al voor het middaguur rijden we deze grote stad binnen. Wat ziet alles er triest uit als het weer niet mee zit. Volgens de kaart zou er een camping ergens in de stad moeten zijn, maar hoe we ook turen op alle borden die we tegenkomen: geen camping te vinden. Het was niet zo moeilijk om de stad in te komen, maar het blijkt een heidens karwei om er weer uit te komen. We dwalen wat rond, hebben geen gevoel voor richting meer en kunnen de borden niet volgen omdat we geen idee hebben wat er op staat. Een parkeerplaats is voor onze Bigfoot niet zo maar te vinden, en vooral niet in een drukke stad. Ik maak wat foto’s en uiteindelijk zien we de Donau, die de bovenkant van de stad begrenst. Wanneer we de rivier volgen, zouden we de stad uit moeten rijden volgens de kaart. Maar dat is ook nog niet zo eenvoudig en de Tomtom laat ons in de steek: die kent wel grote steden maar geen plaatsen er omheen dus daar hebben we nu niets aan. Ik heb bewondering voor Henk, die koelbloedig alle drukte trotseert en door het drukke verkeer heen manoeuvreert zonder te weten waar we heen moeten.
Uiteindelijk lukt het natuurlijk toch wel om de stad weer uit te komen en ik stel voor om een bezoek aan Belgrado over te slaan: we kunnen geen camping vinden, er is geen parkeerplaats voor een vrachtwagen, het regent pijpenstelen, genoeg redenen om verder te rijden. Zo gezegd, zo gedaan. We gaan richting Roemenie, waar we morgen willen arriveren. We rijden door een schitterend landschap. Ik wist niet dat er zo veel bergen op de wereld zijn. Aan het eind van de middag zijn we nog in Servië en doen we wat boodschappen in een lokale supermarkt. We hebben voor 50 euro geld gewisseld in Dinar, dat mag wel weer op voor we de grens passeren.
Tegen etenstijd vinden we een plekje op een parkeerplaats bij een grote sportzaal. Er is een nachtwaker die ons vriendelijk wijst waar we kunnen staan en zo gaan we bewaakt de nacht in.

Ons volgende doel is Boekarest, maar zouden we daar wel aan beginnen?

• 01 Juni 2010 - 11:19

Berry & Cora:

Hoi reizigers, ziet er allemaal mooi uit, alleen jammer van het weer. ik geloof dat die hele hoek van europa slecht is. Maar na regen komt zonneschijn, alleen weten we niet wanneer....

• 01 Juni 2010 - 11:36

Ingrid:

Hoi, europatravelers,

zo te lezen hebben jullie het aardig naar je zin. En echt ook hier in Nederland is het weer niet alles. Geniet er van..Groeten uit Breda