Henk en de twee vrouwen - Reisverslag uit Borken, Duitsland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Henk en de twee vrouwen - Reisverslag uit Borken, Duitsland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Henk en de twee vrouwen

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

10 Juni 2010 | Duitsland, Borken

We zijn vanmorgen over de bodem van het meer in Lipova vertrokken en ik heb onderweg wat problemen met onze Truus. Ze doet niet wat ik wil, of ik weet niet hoe ze in elkaar steekt, in ieder geval willen we graag Tsjechië uit en dat schijnt alleen maar te kunnen als we een heel stuk terug rijden. Nu is teruggaan niet onze sterkste kant, maar goed, soms luisteren we braaf naar Truus en we gaan dus zuidwaarts, om daarna via Decin de grens over te steken naar Duitsland. We willen heel graag over de kleinere wegen rijden, maar op de een of andere manier lukt het Truus vandaag om ons steeds weer op de snelweg te krijgen. Henk vindt het erg vervelend om over snelwegen te rijden: er is niets te zien, het is alleen maar rechtdoor rijden en ook ik zie geen dingen meer om mijn fototoestel voor te pakken. Ik zeg tegen Henk: “Luister maar niet naar Truus, neem gewoon de eerstvolgende afslag.” Nu is Henk een zeer gehoorzame man en hij luistert dus direct naar mij en slaat af richting Zeitz en Gera, maar een misverstand zorgt er voor dat we naar Gera rijden, terwijl ik Zeits had willen aanhouden. Geen probleem, ik kan goed navigeren en toets direct een alternatief in onze Truus, die weer begint te roepen. Henk weet inmiddels niet meer wie van de twee dames hij moet gehoorzamen, dus maakt zijn eigen versie van de route en slaat niet af, zoals Truus wil. Ik wil inmiddels dat Henk weer naar Truus luistert, kortom….we hebben heel even een gespannen situatie gehad in de Bigfoot.
En ach, zoals het steeds weer gaat, wat maakt het ook uit, een kilometer meer of minder, een keer vaker van de snelweg af, het is niet wat we willen maar het kan ons ook niet helemaal uit het lood slaan. We vinden een volgend alternatief en ook nog een camping en overnachten in Borken (Hessen). Weer een dag voorbij en dan gaan we morgen weer op pad om nog dichter bij het eindpunt te komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Actief sinds 07 Dec. 2009
Verslag gelezen: 721
Totaal aantal bezoekers 472092

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 17 Juni 2018

Scandinavie

14 Maart 2017 - 17 Mei 2017

Marokko 2017

01 September 2015 - 31 Oktober 2015

United Kingdom and more...

05 December 2014 - 14 Februari 2015

Verenigde Staten

07 Mei 2014 - 28 November 2014

Canada en Amerika

25 April 2013 - 03 Juni 2013

IJsland

23 Juli 2012 - 03 Oktober 2012

Rusland en Mongolie

12 November 2011 - 24 December 2011

Turkije, thuisland van Sint Nicolaas

18 Augustus 2011 - 11 September 2011

Reis zonder reisdoel, augustus 2011

31 Maart 2011 - 30 April 2011

2011 Marokko

15 Augustus 2010 - 10 Oktober 2010

Rondreis Rusland en Mongolie

08 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Met grote voeten door Europa

Landen bezocht: