Henk en de twee vrouwen - Reisverslag uit Borken, Duitsland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Henk en de twee vrouwen - Reisverslag uit Borken, Duitsland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Henk en de twee vrouwen

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

10 Juni 2010 | Duitsland, Borken

We zijn vanmorgen over de bodem van het meer in Lipova vertrokken en ik heb onderweg wat problemen met onze Truus. Ze doet niet wat ik wil, of ik weet niet hoe ze in elkaar steekt, in ieder geval willen we graag Tsjechië uit en dat schijnt alleen maar te kunnen als we een heel stuk terug rijden. Nu is teruggaan niet onze sterkste kant, maar goed, soms luisteren we braaf naar Truus en we gaan dus zuidwaarts, om daarna via Decin de grens over te steken naar Duitsland. We willen heel graag over de kleinere wegen rijden, maar op de een of andere manier lukt het Truus vandaag om ons steeds weer op de snelweg te krijgen. Henk vindt het erg vervelend om over snelwegen te rijden: er is niets te zien, het is alleen maar rechtdoor rijden en ook ik zie geen dingen meer om mijn fototoestel voor te pakken. Ik zeg tegen Henk: “Luister maar niet naar Truus, neem gewoon de eerstvolgende afslag.” Nu is Henk een zeer gehoorzame man en hij luistert dus direct naar mij en slaat af richting Zeitz en Gera, maar een misverstand zorgt er voor dat we naar Gera rijden, terwijl ik Zeits had willen aanhouden. Geen probleem, ik kan goed navigeren en toets direct een alternatief in onze Truus, die weer begint te roepen. Henk weet inmiddels niet meer wie van de twee dames hij moet gehoorzamen, dus maakt zijn eigen versie van de route en slaat niet af, zoals Truus wil. Ik wil inmiddels dat Henk weer naar Truus luistert, kortom….we hebben heel even een gespannen situatie gehad in de Bigfoot.
En ach, zoals het steeds weer gaat, wat maakt het ook uit, een kilometer meer of minder, een keer vaker van de snelweg af, het is niet wat we willen maar het kan ons ook niet helemaal uit het lood slaan. We vinden een volgend alternatief en ook nog een camping en overnachten in Borken (Hessen). Weer een dag voorbij en dan gaan we morgen weer op pad om nog dichter bij het eindpunt te komen.