Op de camping - Reisverslag uit Ouzoud, Marokko van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Op de camping - Reisverslag uit Ouzoud, Marokko van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Op de camping

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

19 April 2011 | Marokko, Ouzoud

17 april 2011

Rustdag

We worden bij camping Zebra (www.campingzebra.com ) hartelijk welkom geheten door een lachende man die roept: “Hoi Hetty.”
“Hallo Paul,” roep ik terug en we schudden elkaar de hand. We kennen elkaar niet, maar ik herken hem van de foto die we hebben gekregen van Michael, de Duitser die we zouden gaan ontmoeten op deze camping. Paul is samen met Renate eigenaar ( www.gewoongaan.nl )en onze komst is aangekondigd door Michael, die hier al een dag is.
We installeren ons op deze Nederlands/Marokkaanse camping in Ouzoud en nadat ik mijn reisverslag op internet heb gezet (hartelijk bedankt voor al jullie leuke reacties!), kunnen we zo aanschuiven bij de barbecue.
De volgende dag besluiten we rustdag te houden. We kletsen wat met Michael en de andere gasten en het plan om naar de beroemde waterval te gaan stellen we uit tot de dag daarna. Het is gewoon prettig vertoeven hier. De mensen zijn hartelijk, zowel Paul en Renate als de andere campinggasten. Ik doe een klein handwasje en zit lekker in de zon. We eten weer in het restaurant van de camping en er staat Marokkaanse tajine op het menu. In afwachting van ons avondeten zitten Henk en Michael wat te kletsen in het restaurant met Paul, die ons vertelt over zijn 4x4-tours die hij organiseert hier in de omgeving (www.4x4marokko.nl ).
Ik besluit even een kort stukje voor het reisverslag te schrijven. Ik ga geen uitgebreid verslag maken vandaag, het verhaal mag niet te lang zijn, het is immers zondag: rustdag.

18 april 2011

Op aanraden van Paul rijden we vanaf Azilal een stukje zuidwaarts richting Aït-Mehammed , dan naar Tizi-n-Ilizzi om via de Kathedraal , dat is de naam van een beroemde berg, weer uit te komen op onze oorspronkelijk geplande route. Dit is het mooiste stukje Marokko, volgens Renate. Ik heb er niet veel aan toe te voegen. Ze heeft gelijk. De foto’s bewijzen het.

• 19 April 2011 - 14:44

Roompje:

Paul, Renate en Michael...Nederlandes en Duitsers....samen op de camping van 2 Nederlanders.....en dat in Marokko. Ach ja, het kan allemaal.....gewoongaan.nl he!
    Het blijft boeiend wat jullie toch allemaal meemaken, tegenkomen, zien, beleven....enzovoort!!
    En voor een rustdag/zondag was het toch weer een mooi reisverhaal!
    Geniet verder van jullie reis...en denk ook af en toe 's aan ons. Hoewel, wij hebben ook niks te klagen. Het is zomer's weer met vandaag 24 graden....heeerlijk!
    Liefs vanuit Drunen
    Romana & Peter

• 19 April 2011 - 14:49

Erny:

Ha lieve mensen,
    weer zo'n mooie reportage. Ik vond zelf de Ardennen al schitterend, maar langzamerhand ga ik toch geloven dat ik ondanks dat ik alles in het reisverslag kan lezen wat mis. Zondermeer de warmte en de zon, maar ook de geuren en de indrukken.
    Wij hebben ook een beetje geluk, want deze week is/wordt het prachtig weer. We hebben het tuinstel al buiten gezet en het belangrijkste komt nog. Bert werkt donderdag voor het laatst. Hij gaat met pre-pensioen! Dat wordt voor hem dus genieten, ik mag nog 7 jaar.
    Niet getreurd want ook werken is leuk, maar toch voel ik wat knagen als ik jullie zo lekker zie relaxen. Geniet ervan.
    liefs Erny

• 19 April 2011 - 20:24

Ria :

Hee Hetty en Henk.

Heel veel plezier gewenst nog daar in Marokko!
    Lijkt me leuk! Ik ga toch liever met Joost over een kleine 2 weken naar Zuid Limburg met caravan naar camping "het Zinkviooltje" .. leg dit nog wel een keer uit... Sjoekran!

Heel veel groeten van Ria en Joost

• 20 April 2011 - 10:23

Wilma:

hoi hetty! merhaba sadika!
    ismi wilma, ahlan wa sahlan!

we hebben tijdens een 'hang' moment jullie even bewonderd. jullie zijn denk ik al weer zo'n beetje op de terugreis met een rugzak vol herinneringen denk ik:)
    goeie reis en tot snel!
    groetjes van ons, alie, shalini, marleen, hanneke (irma ongevraagd:) en wilma!
    verder ana mish faahim en mijn hebri is op:).
    neem je wel 7ehab's voor ons mee? doe maar in alle kleuren..
    groeten ook aan henk.
    tot snel!
    wilma

• 22 April 2011 - 15:23

Alie De Wolde:

Hallo Hetty,

We genieten van je verslagen en foto,s en zien gelijk dat je geniet van alles, voor het mooie weer had je niet uit nederland hoeven vertrekken maar de natuur , mensen etc is op zich vast een geweldige ervaring.
    Geniet nog even van de laatste dagen vakantie en we horen natuurlijk graag de verhalen persoonlijk.

gr Alie