Rijden door de regen - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Rijden door de regen - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Rijden door de regen

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

24 April 2011 | Frankrijk, Lourdes

De afgelopen dagen hebben we regen gehad. Veel regen. Reden dus om gewoon maar te rijden. De dagen rijgen zich op die manier aaneen. Af en toe een stop, 's avonds een plekje zoeken en de volgende dag weer verder. Met onze navigatiesystemen (Garmin, Tomtom, navigatie van de MAN en ouderwetse papieren kaart) zoeken we de juiste (leukste, toeristische) weg en dat lukt redelijk. Soms hebben we wat verwarring; dan roept Truus dat we rechtdoor moeten en de Koningin wil linksaf terwijl de pijl van de Garmin de rechterkant uitwijst. Dan kibbelen Henk en ik wat, en dan komen we er uiteindelijk toch wel uit.
Vandaag was het helemaal mis. We zaten op de totaal verkeerde route, alle navigatiesystemen en twee volwassen oplettende mensen ten spijt. Dan maar draaien, maar hoe in hemelsnaam? Het verkeer liet het niet toe.
Als door de hemel gezonden was daar opeens de Spaanse guardia civil. Ze stonden plots met hun auto achter ons. We stopten en Henk stapte uit, om de weg te vragen. Na een blik op onze kaart, Henk wees aan waar we heen wilden, moesten we hen volgen. En tot onze grote verbazing werd het verkeer aan twee kanten stilgehouden, konden we veilig keren op de weg en hadden we onze juiste route te pakken. Wat een service!

Wie ons reisverslag van vorig voorjaar heeft gelezen, weet dat ik graag een keer een bezoek aan Lourdes wil brengen. Omdat we nu voor lopen op ons schema, hebben we dus koers gezet naar deze bedevaartplaats. Henk maakt allerlei grappen, geeft diverse redenen aan waarom ook hij naar Lourdes wil en doet suggesties voor wat ik daarover zal schrijven. Nou, voor het een hebben ze pillen, voor het ander is het al te laat en we houden het er maar op dat het in ieder geval voor hem geen kwaad kan. Zwager Huub heeft al jaren geleden geroepen dat het goed voor Henk zou zijn, dus zijn wens gaat nu eindelijk in vervulling.
We wachten het maar af, we zijn er nu vlak in de buurt. Straks een plekje zoeken en morgen is het dan zover....

• 24 April 2011 - 16:26

Berry En Cora:

Nou Henk, dan wordt je eindelijk eens bekeert. Misschien komt er dan een heel andere Henk thuis. Rij maar gauw door naar Holland, want hier schijnt de zon. Fijn dat de reis zo mooi is geweest. We staan te popelen om ook snel weer Marokko te bezoeken. Fijne reis naar huis.

• 26 April 2011 - 09:04

Wendy:

Hoi luitjes.
    Nou, hier zijn de paasdrukte en verjaardagen weer achter de rug. Om een beetjes bij te komen zit ik nu "eindelijk" jullie reisverslagen te lezen. Een hele hap om aan een stuk te lezen. De verhalen zijn weer bijzonder en de foto's prachtig. Mooie landschappen en mooi om de lokale bevolking op foto's te zien. Jullie zijn al weer op de terugreis, dus wij zullen elkaar snel weer spreken. Tim is enthousiast om met jullie mee te gaan naar Duitsland, dus maak de borst maar vast nat. Tot snel, groetjes Wendy en familie.

• 29 April 2011 - 15:35

Ingrid En Martin:

Hoi allebei,
    We zijn net zelf terug van 10 dagen wandelen in Schotland en hebben dus "bij" moeten lezen. Maar dat is gelukt hoor! We spreken elkaar snel weer. Groeten uit Breda