Flexibel - Reisverslag uit Buchholz in der Nordheide, Duitsland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Flexibel - Reisverslag uit Buchholz in der Nordheide, Duitsland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Flexibel

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

23 Augustus 2011 | Duitsland, Buchholz in der Nordheide

“Ik weet niet zo veel te schrijven vandaag. “
“Wat heb je dan geschreven?”
“Zal ik het voorlezen? Hier komt het.”

We zijn in Noord-Duitsland. We staan op een camping die aan een groot meer ligt, ongeveer 20 kilometer onder Lübeck. Gisteren zijn we vanuit de Hommerts in Friesland vertrokken met de bedoeling richting Denemarken te gaan. Na een telefoontje aan de nicht van Henk, die we in Denemarken willen bezoeken, blijkt dat ze enorm druk is met haar bed-and-breakfast en dat ze eigenlijk geen tijd heeft voor onverwacht bezoek. Dus gooien we onze plannen gewoon weer om. We zijn zo veranderlijk als het weer en zo flexibel als een elastiekje!
Eerst maar eens uitrusten van een druk zeilweekend. Die drukte bestond uit veel zeilen en steeds mensen om je heen. Als je dat niet zo gewend bent, moet je daar gewoon even van bijkomen. Hele dagen in de buitenlucht, met een grote groep de maaltijden gebruiken, bergen afwas, het is een heel ander ritme dan normaal. Wel gezellig, maar het is dus ook weer prettig om met zijn tweetjes op pad te zijn. We genieten van de stilte, van het vertrouwde van het samen zijn.

“En zo is dat”, zegt Henk als ik hem dit stukje voorlees.

• 23 Augustus 2011 - 19:39

Roompje:

"En zo is dat" zegt Roompje als ze jullie eerste vakantieverslag heeft gelezen.
    In ieder geval een mooi begin! Stilte....heerlijk! Geniet er samen van. Goede reis verder en tot het volgende verslag.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 23 Augustus 2011 - 19:41

Roompje:

"En zo is dat zegt Roompje nadat ze jullie eerste vakantieverslag heeft gelezen.
    Een mooi begin...geniet van de stilte in meiner Heimat. Heerlijk!
    Goede reis verder en tot gauw!
    Doeiiiiiiiiiiii und tschüss...groeten aan mijn landgenoten!

• 23 Augustus 2011 - 19:46

Roompje:

he he....ik dacht dat mijn eerste reactie niet was geplaatst. Dus wel...en verwijderen kan niet...stom he! Daarom nu 3 reacties van mij. Beter dan geen reactie...toch?