Natte was - Reisverslag uit Gümüşlük, Turkije van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Natte was - Reisverslag uit Gümüşlük, Turkije van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Natte was

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

06 December 2011 | Turkije, Gümüşlük

We hebben de Bigfoot achter het huis van Rita geparkeerd. Rita is de viendin van Josette, die we in Göreme hebben ontmoet. Ze woont op het schiereiland Bodrum, ergens aan de kust. We zijn met Rita naar de markt geweest, ze heeft ons meegenomen naar een authentiek visrestaurantje waar we heerlijk buiten (met terraskachel, dat wel) hebben gegeten en gisteren zijn Henk en ik samen met de dolmus naar de stad Bodrum gereden. We hebben heerlijk lui lopen slenteren langs de vele prachtige bootjes die in de haven lagen, we zijn naar de kapper geweest en we hebben weer heerlijk gegeten. We zijn tijdens ons verblijf hier regelmatig te gast in het huis van Rita, dat uitkijkt over zee. We koken samen, eten samen, we kletsen over van alles en nog wat en het is onvoorstelbaar dat we haar pas 3 dagen kennen. Op sinterklaasavond eten we bij ons in de Bigfoot pepernoten onder het genot van een glas wijn, waarna we in haar huis Turkse soep met brood eten.
Als we vertellen dat we plannen hebben om weer verder te rijden, bied ze aan dat we nog een wasje kunnen draaien. En als die was dan buiten hangt om te drogen, krijgen we ’s nachts regen. De eerste regenbui in Turkije.
Ach, dan doen we alles nog maar een keertje in de wasmachine, op het centrifugeerprogramma, en dan droogt het wel verder in de Bigfoot als we rijden. En terwijl ik dit alles nog snel even schrijf en de foto’s erbij zoek, omdat we nu internetverbinding hebben via Rita, lijkt de zon alweer door te komen.

• 06 December 2011 - 12:59

Berry:

Wat zit jullie haar weer netjes. Zo mogen jullie weer thuiskomen. Goede reis!

• 07 December 2011 - 16:10

Erny:

Ha luitjes,
    Goh, zo blijkt dat je met heel weinig veel kunt. En als je zoals jullie naar zo'n plaatselijke kapper gaat hoor je er vast zo bij. Dat blijkt ook wel uit de contacten die jullie leggen.
    De foto van de uil vind ik erg mooi. Zag je die zomaar zitten?
    Tot het volgende verslag.
    groetjes Erny