Wachten - Reisverslag uit Rybnik, Polen van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Wachten - Reisverslag uit Rybnik, Polen van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Wachten

Blijf op de hoogte en volg Hetty

27 Juli 2012 | Polen, Rybnik

We doen ons uiterste best om het gezellig te maken en te houden. De eerste dag lukt dat redelijk. We huren een auto en gaan naar Krakau, dat is een mooie oude stad en we wandelen er wat rond. Zin om echt iets te bezichtigen hebben we niet en dat maakt dat we na een aantal uren wel uitgekeken zijn.
Dan rijden we naar Zarkopane, een bekende wintersportplaats in het zuiden van Polen. Het is enorm toeristisch en druk daar. We wandelen weer wat rond, genieten van een mixed grill en willen dan op tijd terug naar het hotel. Dat lukt in eerste instantie niet; we lopen verkeerd en hebben geen idee meer welke kant we op moeten. We herkennen de straat niet meer, een taxi biedt uitkomst. We zijn er duidelijk niet helemaal bij met onze gedachten.
Na een onrustige nacht ontbijten we en dan willen we terug naar onze Bigfoot. We hebben al begrepen dat de onderdelen nog onderweg zijn en dat we tijd genoeg hebben maar we zijn onrustig: we willen zien wat er gebeurt, en óf er wat gebeurt.
Bij de garage aangekomen worden we hartelijk ontvangen, men heeft begrip voor ons minder goede humeur en op aandringen van Henk is men alvast begonnen met het weer monteren van de wielen, waar niets mee mis is. Dan blijkt dat ze niet de goede pakkingen op voorraad hebben. Er wordt iemand weggestuurd om ze te halen. “Zie je wel dat het goed is om er boven op te zitten”, zegt Henk.
Ik kan niet anders dan hem gelijk geven.
Ze beloven ons dat alles vanavond klaar is. Daar is toch zo'n spreekwoord voor?
"Eerst zien, dan geloven."

• 27 Juli 2012 - 14:50

Benne En Marianne:

Hi Hetty ;we kunnen jullie gevoelens geheel invoelen.En dat je er niet bij bent is ook logisch.Hopelijk komt er nu wat zicht op reparatie.Blijf er maar bovenop zitten want het gaat daar nu eenmaal anders dan wij hier gewend zijn,hoe goed de bedoelingen van de mensen daar ook zijn.
    Inmiddels van Kaj vernomen dat de groep bij elkaar is en de tocht naar het verre oosten vanmorgen heeft opgepakt.
    Wens jullie voldoende geduld om dit oponthoud te overleven en snel weer aansluiting te vinden met de overige deelnemers.Een lieve groet vanuit het hete Holland

• 27 Juli 2012 - 15:10

Rob En Nettie:

Hoi Henk en Hetty,

Gelukkig gaat het goed met jullie; dat is het voornaamste. Bigfoot wordt gerepareerd en dan kunnen jullie weer verder. Misschien blijft jullie met dit tergende oponthoud en met deze reparatie veel andere problemen of ergere problemen bespaard. Zoals jullie het al zeiden, het had ook in de binnenlanden van Mongolië kunnen gebeuren.
    We wensen jullie een betere reis toe dan jullie tot nu toe hebben gehad.

Groetjes, Rob en Nettie

• 27 Juli 2012 - 16:05

Guus En Lucia:

Hallo Hetty en Henk,

Wij hopen dat jullie je reis snel kunnen hervatten en alles naar wens verloopt.

Heel veel succes.

Groetjes Lucia en Guus

• 27 Juli 2012 - 17:56

Romana & Peter:

Hallo Hetty en Henk,
    Heel veel succes en hou het goed in de gaten wat ze in de garage allemaal doen met jullie Bigfoot!!
    Ik zal duimen, dat jullie morgen de reis weer kunnen voortzetten!
    Vanaf morgen begint mijn vakantie....Peter is al sinds afgelopen zondag in Veere.
    Kan dus voorlopig niet reageren op jullie reisverslagen :(.

Het ga jullie goed!
    Dikke knuffel
    Romana

• 27 Juli 2012 - 19:36

Cecile En Tonny:

Lieve Hetty en Henk,
    Ook wij duimen voor jullie dat de reis weer zo spoedig mogelijk en zonder verder oponthoud kan worden voortgezet.
    Ik heb prachtige foto´s van jullie bijzondere bruiloft en zal die gewoon per mail, maar via wetransfer, naar het mailadres van Hetty sturen. Ook al kunnen jullie deze foto´s misschien de komende maanden niet zien, dan heeft Hetty ze in ieder geval al thuis in haar mailbox.
    Goede reis verder!