Tijd zat! - Reisverslag uit Omsk, Rusland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Tijd zat! - Reisverslag uit Omsk, Rusland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Tijd zat!

Blijf op de hoogte en volg Hetty

09 Augustus 2012 | Rusland, Omsk

9 augustus
Henk heeft altijd ideeën, hij denkt maar door, de hele avond spookt alles door zijn hoofd waarna er meestal een fantastisch plan uitkomt. Ook dit keer weer heeft hij een goede oplossing: de lekkage is nu nog minimaal, we kunnen nog wel even rijden. We laten een set keerringen naar Barnaul sturen en een set keerringen naar Novosibirsk. Zijn redenatie is, dat we in Barnaul naar de garage kunnen gaan. Is de zending daar nog niet aangekomen, dan weet hij wel of de lekkage erger is geworden of niet. Zo niet, dan kunnen we Mongolië in en als we daar weer uitkomen gaan we naar de garage in Novosibirsk. En anders kunnen we beter daar wachten dan hier, bovendien zit Berthus dichter bij Barnaul en kan er eventueel iets geregeld worden in verband met de reservebanden van zijn motor, die bij ons in de auto liggen.
Met dat goede plan in ons hoofd gaan we slapen. De wekker zet ik op half zeven, want hier zullen ze ook wel om zeven uur beginnen.

Volgende morgen, half acht. Nog niemand bij de garage. Ik opper dat ze dan wellicht om acht uur open gaan, zeven uur is de starttijd in Polen maar hier kan het zo maar anders zijn. Ik open de computer weer en zie dat het in Nederland half drie in de nacht is. Henk gaat weer liggen, doet zijn ogen dicht. Ik maak toch weer van het internet gebruik, even snel nog wat foto’s plaatsen bij van de vorige verslagen. Dat lukte toen niet, nu heb ik tijd genoeg voor dit soort klusjes. En gisteren was ik een uur kwijt, dus vandaag zal ons dat niet overkomen.

• 09 Augustus 2012 - 04:18

Berthus Smit:

Hoi,
    ik ben vanochtend om 6 uur het hotel uit geschopt (gebruikelijke tijd bij truckers hotel (500 roebel)
    en kwam om half 7 langs een bandenzaakje. daar gewacht tot half 8 tot de buurman er was voor het lassen.
    anderhalf uur later klaar. somige delen niet tevreden (nog wat ijzer hoeklijjntjes zien te scoren ergens.).
    en nu zit ik in een ander hotel waar ik gebruik van hun internet mag maken. ze regelen ook ergens een kamer voor 1100, benieuwed wat dat is.
    ik zit hier echt naast de bazar. telefoon is aan dus ik hoor wel waneer julie geland zijn.

• 09 Augustus 2012 - 08:24

Rianne:

Hallo Hetty en Henk.
    Wat een goed idee en organisatie talent!
    Wat zal Berthus blij zijn jullie te zien, en zijn banden te kunnen vervangen.
    Gaat het nog goed met jullie humeur?
    Echt super knap hoor hoe jullie er in staan en er voor gaan!
    De beloning komt er aan dat kan niet anders, als jullie straks in het prachtige land Mongolieën
    zijn, zijn al die garage's snel vergeten!
    Tot die tijd.... Hou vol!
    Heel veel groetjes
    Rianne

• 09 Augustus 2012 - 08:33

Erny:

Wat fijn dat Henk goeie ideeen heeft, zo kom je telkens toch weer wat verder. Toen je dit schreef lagen wij hier inderdaad nog op 1 oor. Heb zojuist nog weer eens de foto's bekeken. Het is echt een avontuur!
    Volgens mij lopen ze daar op het platteland wel 100 jaar achter op ons, het ziet er allemaal zo armoedig en verwilderd uit. Doe voorzichtig en geniet. Ik hoop dat jullie snel weer iets tegenkomen waar je weer een deel van het verhaal kunt vertellen.
    Ik hou me gedeist en probeer weer wat van mijn werkdag hier te maken.
    liefs en tot het volgende verslag.
    Erny

• 09 Augustus 2012 - 08:37

Benne:

Hoi Kanjers,

Wat een paar keerringetjes al niet veroorzaken.Niet logisch dat deze na een reparatie in Polen al weer aan het lekken(doorzweten?) zijn.Let op de goede artikelenrs bij bestelling;altijd chassisnr erbij doen.

Kreeg vanochtend ook bericht van Berthus,die nu in Barnaul is .

Veel geduld en wijsheid toegewenst en als ik wat kan betekenen dan hoor ik het wel,mvg Benne

• 09 Augustus 2012 - 22:12

Teja:

lieve hetty en henk,
    wat een pech zeg, en ook elk nadeel heeft zijn voordeel, de auto raakt steeds nieuwer en meer nagekeken met al die nieuwe onderdelen.
    Is er geen chinese winkel in de buurt kun je gelukspoppetjes halen daar reizen wij altijd mee en met de reis heilige.
    Weet niet of het helpt maar met alleen een lekke band en een gestolen nummerbord op 3 reizen zou het kunnen helpen, toch?
    Bernaul is een grote stad waar van alles is te beleven eigenlijk een soort Maastricht van Rusland.
    Er komen veel verbindingen bij elkaar.
    Ik hoop dat het wat beter gaat en steek een kaarsje voor jullie op,

liefsThea en Hans