Voorbereidingen - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

21 Augustus 2015 | Nederland, Apeldoorn

Het gaat weer gebeuren, we staan in de startblokken voor een nieuw avontuur.
"Engeland," zeg ik steeds als mensen vragen waar we naar toe gaan. Dat klopt niet helemaal want we gaan naar het Verenigd Koninkrijk. Dat is meer dan Engeland alleen. Ook Ierland zullen we aandoen en na een maand maken we de oversteek naar Frankrijk om daar nog wat rond te zwerven.
Op 1 september nemen we de ferry naar Harwich. Eind oktober zijn we waarschijnlijk wel weer thuis.
Henk heeft zoals gewoonlijk de route uitgestippeld en ik ben meer bezig met andere zaken. Zoals koken.

"Koken?"
Jazeker, tegenwoordig ben ook ik gegrepen door het virus dat diverse namen heeft, maar dat ik bij voorkeur 'een andere manier van eten' noem. De basis komt uit het boek 'De voedselzandloper' en dat heb ik aangevuld met diverse recepten die gebaseerd zijn op natuurlijke voeding. Het komt er op neer dat we geen brood, pasta en aardappels meer eten en proberen zo min mogelijk kant en klare producten te nuttigen, dus op die manier alle kleur-, geur- en smaakstoffen, alle conserveringsmiddelen en toegevoegde suikers links laten liggen. Daarnaast is af en toe zondigen niet erg en als we ergens anders eten, doen we niet moeilijk. Dus anders eten aangevuld met een flinke scheut gezond verstand.

Dat betekent wel dat ik naar alternatieven zoek, dus ga ik zelf koekjes bakken, maak ik havermoutbrood met krenten en eten we ontbijtmuffins bestaande uit boekweitmeel, banaan, eieren en noten. Heerlijk! Ik sta uren in de keuken en mijn oven draait overuren.
"Henk, hoe moet dat nou op reis met al dat bakken dat ik nu doe?" Ik heb nu net de slag te pakken van ‘meukvrij’ koken. Maar voor alles is wel een oplossing te bedenken en sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een elektrische mini-oven, die precies in de bak achter de stoelen past. Wanneer ik wil bakken, staat hij in een mum van tijd op het aanrecht. Mijn lieverd heeft er extra accu's voor gemonteerd in de Bigfoot want die vindt mijn nieuwe kookstijl ook geslaagd. Ja, een half uurtje koekjes bakken vergt nou eenmaal wel veel stroom. Ik hoop dat het werkt. We zullen afwachten of het ook nog allemaal te dóen is naast foto’s uitzoeken, reisverslagen schrijven en het normale kookgebeuren.

Henk is druk bezig met zijn eigen voorbereidingen. Iedere reis is er wel weer iets in de Bigfoot waarvan hij denkt: “Dat kan beter, handiger of makkelijker” en dat wordt na de reis gerealiseerd. Ook technisch moet de auto weer helemaal in orde moet zijn. Bigfoot krijgt een grote beurt en er wordt gecontroleerd of alles nog naar wens functioneert. Tja, en laat dat laatste nou weer eens een probleem opleveren. We zijn vermogen kwijt. Waarschijnlijk ergens onderweg verloren, in Alaska of bij de Grand Canyon, wie weet. Maar zie dat dan maar weer terug te vinden.
Vandaag staan we gezellig in de MAN garage in Apeldoorn (al voor de derde keer geloof ik) en Henk denkt dat het wel eens de hele dag kan duren, dat gesleutel. Heb ik mooi even de tijd om wat te schrijven. Het is nog geen 1 september, dus we hebben nog even….

  • 21 Augustus 2015 - 12:46

    Heleen Smit:

    Hall Hetty en Henk,
    Leuk dat jullie mij weer op de hoogte gaan houden van jullie reis door Engeland, Ierland en Frankrijk. Engeland en Ierland staat ook bij mij nog op mijn verlanglijstje, dus kijk ik uit naar jullie avonturen.
    Veel plezier met de voorbereidingen en alvast goede reis.
    Groet van Heleen.

  • 21 Augustus 2015 - 22:03

    Hetty:

    Dat gaat weer een mooie reis worden. Ierland staat ook hoog op mijn verlanglijstje!
    Heerlijk he dat gezonde eten? Ik ben niet zo fanatiek als jij maar probeer zoveel mogelijk de koolhydraten en dus ook de suikers weg te laten. Behalve chocola met meer dan 70% cacao ;-)
    Succes met de verdere voorbereidingen!

  • 23 Augustus 2015 - 00:50

    Moniek:

    Ja weer op reis! Daar zullen jullie wel weer aan toe zijn! Lekker van genieten hoor! En laat ook maar eens een receptje horen. Want je kook kunst klinkt ook interessant.
    Een gezonde reis!

  • 30 Augustus 2015 - 10:59

    Romana:

    Hallo Hetty en Henk,

    Weer een nieuw avontuur tegemoet...maar Engeland en Ierland is na alle andere avonturen wel een heel 'veilig' gebied. En dichter bij huis!

    Goede reis en veel plezier met alle onverwachte ontmoetingen die jullie vast wel weer gaan maken!

    Groetjes Romana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Actief sinds 07 Dec. 2009
Verslag gelezen: 702
Totaal aantal bezoekers 472261

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 17 Juni 2018

Scandinavie

14 Maart 2017 - 17 Mei 2017

Marokko 2017

01 September 2015 - 31 Oktober 2015

United Kingdom and more...

05 December 2014 - 14 Februari 2015

Verenigde Staten

07 Mei 2014 - 28 November 2014

Canada en Amerika

25 April 2013 - 03 Juni 2013

IJsland

23 Juli 2012 - 03 Oktober 2012

Rusland en Mongolie

12 November 2011 - 24 December 2011

Turkije, thuisland van Sint Nicolaas

18 Augustus 2011 - 11 September 2011

Reis zonder reisdoel, augustus 2011

31 Maart 2011 - 30 April 2011

2011 Marokko

15 Augustus 2010 - 10 Oktober 2010

Rondreis Rusland en Mongolie

08 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Met grote voeten door Europa

Landen bezocht: