Lucht! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Lucht! - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Lucht!

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

25 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

24 september
We zijn vannacht overgestoken van Dublin naar Holyhead in Engeland. Bij het starten vanmorgen keek Henk zorgelijk: we verliezen lucht. Het zal toch niet waar zijn? Weer naar een garage? Ja hoor, we verliezen duidelijk lucht. Gelukkig wordt onder het rijden het verlies nog steeds aangevuld, maar daar kunnen we niet mee blijven doorrijden.
Onze eerste taak van vandaag is: zoeken naar de eerste de beste McD om via internet een dealer te vinden.

Er zit een MAN-garage in Ellesmere Port, vlak onder Liverpool en daar zijn we rond het middaguur. Terwijl wij lunchen wordt het probleem snel getraceerd: de luchtbalg achter is zo lek als een mandje. De aansluiting van de rubberen balg op de staalplaat wordt ingesmeerd met zeepsop en onze Bigfoot blaast bellen. Helaas. De basis van de blaasbalg moet vervangen worden, horen we. Die hebben ze niet op voorraad en moet uit Duitsland komen. Er zit niets anders op dan een beetje in de buurt te blijven tot het onderdeel hier is en het probleem is verholpen.

We besluiten naar Liverpool te gaan. Ik vraag raad aan een van de monteurs; of hij een suggestie heeft waar we ergens met onze auto kunnen parkeren. Hij kijkt zorgelijk: dat zal moeilijk worden, maar we moeten het maar eens bij Albert Dock proberen. Dat is een grote straat, aan de rand van het centrum vlak bij het Liverpool museum. Parkeerruimte in overvloed daar.

Albert Dock is makkelijk te vinden, vooral met een Tomtom, maar een parkeerplaats is een andere categorie. Na wat rondjes te hebben gereden komen we al snel tot de conclusie dat dit niet gaat lukken; al die parkeerplaatsen zijn voor personenauto’s. Dan zie ik een politiebusje staan.
“Stop daar eens,” vraag ik aan Henk, “oom agent zal toch wel weten of we ergens kunnen parkeren?”
“Hello love,” zegt de agent. “Waar kan ik je mee helpen?”
Ik leg mijn probleem uit en hij schudt zijn hoofd. “Nee, love, dat gaat hier niet lukken. Maar probeer het eens daar achter, deze straat helemaal uit, dan rechtsaf, love, daar is misschien wel wat…. Succes, love.”
Het heeft wel wat om ‘love’ genoemd te worden door een Engelse agent en warempel, op zijn aanwijzingen komen we terecht bij een parkeerplaats van een soort groothandel. Wel een eindje van het centrum, maar we staan toch mooi geparkeerd in Liverpool!
We bezoeken het Liverpool museum, drinken koffie in het Beatles café en bekijken de enorme gebouwen in die buurt van Albert Dock. Klassiek en modern staat hier zij aan zij en het zijn allen prachtige gebouwen. Henk is onder de indruk van wat hij ziet. Liverpool oogt als een rijke en welvarende stad.

Als we moe zijn van het slenteren gaan we terug richting Bigfoot. We zien een Grieks restaurantje, Henk kijkt me vragend aan en ik knik: we gaan naar binnen. Lekker, even genieten zonder daar zelf iets voor hoeven te doen, denk ik nog. Maar helaas, het loopt anders. Tijdens het hoofdgerecht komen we beiden tot de conclusie dat het restaurant van gisteren (Bistro Bigfoot) véél beter was. Ik bestel kip-kebap en krijg daarbij aangebrande ui en dito paprika, bonen uit blik en flauwe rijst. Jammer. De vis-kebap van Henk is gelukkig niet aangebrand, maar ook hij krijgt bonen uit blik en roze rijst zonder smaak. Ik maak er tijdens het afrekenen een opmerking over, wat ik niet snel doe, maar ik kan het dit keer niet laten, zo slecht vond ik het.
Terug in de Bigfoot maak ik voor ons beiden een lekker toetje, want we hebben nog wel zin in iets. Die avond bak ik nog een lekker broodje met amandelmeel en kokos en zet ik de linzen in de week: morgen verse linzensoep maken.



  • 26 September 2015 - 18:21

    Johan Vollenbroek:

    Hoi Henk en Hetty, ik zie dat het MANnetje jullie weer behoorlijk bezig houdt. Als jullie nou de volgende keer met 2 velomobielen gaan heb je parkeerruimte zat, geen detectielichtjes voor storingen, je kunt overal parkeren, overtocht is een stuk goedkoper, geen diesel nodig en nog goed voor je conditie ook. Dus massa's voordelen........Een keer een testritje maken als jullie weer thuis zijn? Geniet van jullie verblijf in Liverpool en we blijven jullie graag volgen.
    PS: Engelse keuken is goed waardeloos, zelf leefde ik daar op pizza's maar ook die kunnen ze vakkundig verprutsen! Hartelijke groeten, ook van Mieke.

  • 26 September 2015 - 21:55

    Hetty Leenders:

    Ik ben nooit in Liverpool geweest maar heb altijd begrepen dat er weinig aan is. Fout beeld dus! Leuk, dat Beatles café. En 'love' genoemd worden streelt je ego... hihi.
    Hoop dat Bigfoot snel is opgelapt!!

  • 26 September 2015 - 22:17

    Heleen Smit:

    Hallo Hetty en Henk,
    Leuk om jullie verhalen te lezen en zo een beetje met jullie mee te reizen. Jammer dat de Big Foot jullie in de steek laat. Maar uit ervaring weten jullie dat het allemaal weer goed komt. Leuke stad Liverpool. Jullie hebben weer mooie foto's gemaakt. Veel plezier en geniet van jullie reis.
    Een hartelijke groet van Heleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Hetty

Actief sinds 07 Dec. 2009
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 472337

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 17 Juni 2018

Scandinavie

14 Maart 2017 - 17 Mei 2017

Marokko 2017

01 September 2015 - 31 Oktober 2015

United Kingdom and more...

05 December 2014 - 14 Februari 2015

Verenigde Staten

07 Mei 2014 - 28 November 2014

Canada en Amerika

25 April 2013 - 03 Juni 2013

IJsland

23 Juli 2012 - 03 Oktober 2012

Rusland en Mongolie

12 November 2011 - 24 December 2011

Turkije, thuisland van Sint Nicolaas

18 Augustus 2011 - 11 September 2011

Reis zonder reisdoel, augustus 2011

31 Maart 2011 - 30 April 2011

2011 Marokko

15 Augustus 2010 - 10 Oktober 2010

Rondreis Rusland en Mongolie

08 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Met grote voeten door Europa

Landen bezocht: