Sint Jozef - Reisverslag uit Jerez de la Frontera, Spanje van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Sint Jozef - Reisverslag uit Jerez de la Frontera, Spanje van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Sint Jozef

Blijf op de hoogte en volg Hetty

20 Maart 2017 | Spanje, Jerez de la Frontera

Dag 7
20 maart.

Vanmorgen hebben we onze grote trap weer aan de deur gehangen en zijn we op weg gegaan naar de dichtstbijzijnde garage in Cáceres. Maar…. Het was gisteren 19 maart, de feestdag van St. Jozef, en aangezien dat op een zondag viel, hebben ze er in Cáceres op maandag een vrije dag bij aangeknoopt. Alles dicht, dus ook de Mercedes garage.
Johan en Henk overleggen en we besluiten toch verder naar het zuiden te rijden, omdat de koelvloeistof, die de Unimog van Johan uitspuugt, nu minimaal was op de laatste rit. We checken onderweg regelmatig of alles nog goed gaat, en het gaat goed, dus rijden we door naar Jerez de la Frontera, naar een MAN-garage.
In zuid Spanje is St. Jozef niet zo heilig als in Cáceres want alles is normaal open. We mogen zo de garage in en Henk wisselt hier zijn wegbanden voor offroad banden, met behulp van de kraan van de garage en weet het ook nog voor elkaar te krijgen dat we de wegbanden hier achter mogen laten. Op de terugweg komen we terug, om ze weer op te halen en om te wisselen. Verder wordt onze MAN-computer nog even goed nagekeken en de monteur weet mij te vertellen dat de geconstateerde storingen niet echt veel voorstellen. We kunnen zonder problemen Marokko in. Nou, dat is goed nieuws.
Johan weet een monteur ook zijn probleem uit te leggen en die gaat ijverig aan de slag om te kijken of het lekken van de koelvloeistof problematisch is. Gisteren leek het een onoverkomelijk probleem, leek het op een lekke koppakking, maar vandaag roept ook deze monteur dat het allemaal wel meevalt en dat ze zonder problemen naar Marokko kunnen. Bea kijkt nog een beetje argwanend, zij vertrouwt het nog niet helemaal. Maar ach, ik denk maar zo: ieder zijn vak en we zijn in een garage. Daar zullen ze het toch wel weten? Marokko, here we come…

• 20 Maart 2017 - 22:15

Bea:

Leuk geschreven!

• 20 Maart 2017 - 22:32

Wim, Gaby, Kaylee En Chester:

Fijn om te lezen dat alles nu goed gaat. Wij vinden het erg leuk om jouw verhalen te lezen! Dikke kus en knuf van ons allemaal, ook voor Henk xxx

• 21 Maart 2017 - 11:34

Erny:

Moet het even laten weten dat onze kleindochter geboren is. Jade is de naam en ze weegt 3680 gram. Moeder en kind maken het goed.
    Fijn dat jullie weer door kunnen.
    Liefs Erny