MAN-dealer in Barnaul - Reisverslag uit Barnaul, Rusland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu MAN-dealer in Barnaul - Reisverslag uit Barnaul, Rusland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

MAN-dealer in Barnaul

Blijf op de hoogte en volg Hetty

10 Augustus 2012 | Rusland, Barnaul


Niet alles wat Henk uitdenkt, is snel uitvoerbaar, zo blijkt maar weer. Voor het opsturen van een paar keerringetjes heb je een naam van een contactpersoon bij het bedrijf nodig en een BTW nummer. Anders komt het de douane niet door. Dus nu staan we in Barnaul bij de MAN-dealer (het ziet er steeds meer Russisch uit in deze garage, naarmate we verder Oostwaarts komen) zonder keerringen. Ach, ze zouden er toch nog niet zijn geweest als ze gisteren waren opgestuurd, maar het kan wel twee weken duren, volgens onze dealer in Nederland. Dan maar keerringen laten opsturen naar Irkutsk, waar we langs komen ná ons bezoek aan Mongolië. Dan is er tijd zat om ze te verzenden, aangezien we vier weken in Mongolië zullen verblijven. We hopen dat er zo weinig olie lekt, dat we Mongolië doorkomen. Inmiddels heeft de Nederlandse dealer al diverse keren informatie opgestuurd naar ons, waarvoor hulde! Wat een geweldige medewerking. Henk hoeft maar te bellen en ze staan voor ons klaar. Dat is wel super. Zojuist weer een tekening ontvangen hoe we zelf het oliepeil van de wielassen kunnen checken en dan nu nog even uitvogelen hoe we die zelf eventueel bij kunnen vullen. Dat moet via een vulnippel op het wiel, als het wiel 7 graden lager staat dan een gedachte middellijn op een horizontale ondergrond. Tja, ik krijg steeds meer kennis van de MAN. Kunt u het nog volgen? Ik wel.

Lief, Thea, dat je zo met ons meereist en meeleeft. Ook Erny reist steeds mee, geweldig om steeds het opbeurend commentaar te lezen. De moeder van Berthus is ook trouw met commentaar, zodra ik meer weet van Berthus dan laat ik het je weten hoor!

Ik zei gisteren nog tegen Henk: een reisje langs diverse voetbalstadions had ik net zo interessant gevonden als een reisje langs MAN-dealers. Het bezoek aan Omsk is er dus bij in geschoten, want je weet maar nooit hoe lang je bezoek aan de volgende garage duurt.
En dus zit ik nu weer gezellig met een Russische secretaresse op kantoor, wie had dat nu toch kunnen denken. Snel een verhaaltje, snel wat foto’s… zijn jullie weer helemaal op de hoogte.


  • 10 Augustus 2012 - 10:29

    Rianne:

    Goedemorgen Hetty en Henk.

    Het wordt al bijna als de krant lezen.
    Als eerste kijken of er nog nieuws is van jullie :))
    Niet alleen ik maar ook mijn familie en lieve vrienden en kennisen
    leven met jullie mee.
    Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd wanneer je Arend en Fons weer ziet!
    Hele fijne dag gewenst!
    En.... Tot morgen!
    Heel veel groetjes,
    Rianne

  • 10 Augustus 2012 - 12:15

    Els Kors:

    Dag Hetty en Henk,
    Met heel veel interesse volgen wij jullie belevenissen,
    Wij hebben erover getwijfeld om deze reis mee te gaan, maar nog teveel "lopende projecten" die afgerond dienen te worden. Wellicht een volgende reis? Of zijn jullie hierna genezen? Ik betrap me erop dat ik iedere ochtend snel de wil mail checken om te zien of er weer nieuws is. Wat een pech hebben jullie steeds zeg, maar je bent inmiddels al behoorlijk technisch onderlegd, nog even en jij kan ze vertellen hoe het moet. :-) veel sterkte en voorspoed gewenst voor de verdere route.
    Inmiddels volg ik ook de verslagen van de andere groepsleden, echt leuk hoor, lang leve internet!! Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoeveel deelnemers er zijn en met welke voertuigen ze allemaal rijden. Wellicht een leuke opdracht? Foto van man/vrouw met voertuig?
    Roep tot slot alle engelen op om hun uiterste best te doen, wellicht dat de heilige Antonius je nog kan helpen om keerringen te vinden, pluk alle klavertjes vier, gooi je servies aan scherven en rijden met die MAN ( zou het daaraan liggen?:-))
    Hartelijke groet, Els Kors ( de "onbekende" van de Landcruiserdag)

  • 10 Augustus 2012 - 12:26

    Benne:

    Hoi Hetty en Henk,

    Volg jullie berichten op de voet en probeer tegelijkertijd even mee te denken op afstand.Zo ook mbt de duur van de verzending van keerringen.Kijk eens op www.ups.com.Dan krijg je meerdere keuze mogelijkheden.Ik heb eens uitgeprobeerd om een pakketje met een douane waarde van 500 euro naar Ulaanbaatar te verzenden .Volgens de site doen zij er vijf dagen over.Test het eens met de jullie bekende gegevens.Het kan ook naar Irkutsk.Succes ,mvg Benne en Marianne

  • 10 Augustus 2012 - 12:43

    Heleen Smit:

    Hoi Hetty en Henk,
    Tjonge wat word jij technisch Hetty!! Ja, jammer genoeg, zal je wel denken. Maar niet de moed verliezen. Als jullie straks bij elkaar zijn, zijn er vast wel weer inventieve mensen die een oplossing weten. Veel sterkte en moed houden hoor.
    Ik ga proberen Berthus zelf nog te mailen want als het goed is moet hij zich ook nog ergens in Barnaul bevinden. Ik begreep dat hij morgen richting Mongolië wil gaan. Ik hoop dat zijn motor het overleeft. En hij zelf natuurlijk ook.
    Probeer ook te genieten van de dingen die wel goed zijn en goed gaan. Positief blijven denken helpt echt.
    Sterkte en tot mails.
    Heleen.

  • 10 Augustus 2012 - 12:43

    Heleen Smit:

    Hoi Hetty en Henk,
    Tjonge wat word jij technisch Hetty!! Ja, jammer genoeg, zal je wel denken. Maar niet de moed verliezen. Als jullie straks bij elkaar zijn, zijn er vast wel weer inventieve mensen die een oplossing weten. Veel sterkte en moed houden hoor.
    Ik ga proberen Berthus zelf nog te mailen want als het goed is moet hij zich ook nog ergens in Barnaul bevinden. Ik begreep dat hij morgen richting Mongolië wil gaan. Ik hoop dat zijn motor het overleeft. En hij zelf natuurlijk ook.
    Probeer ook te genieten van de dingen die wel goed zijn en goed gaan. Positief blijven denken helpt echt.
    Sterkte en tot mails.
    Heleen.

  • 10 Augustus 2012 - 14:34

    Lucia En Guus:

    Hallo Hetty en Henk,

    Ik geniet elke keer weer van je reisverslagen. Wat jullie meemaken en de foto's vind ik prachtig om te bekijken.
    Elke keer als ik de computer opstart kijk ik eerst bij Sabine en Kaj of daar al weer een nieuw verslag staat en dan ga ik bij jullie lezen.
    De verhalen hebben ons ook aan het denken gezet om ook een reis te ondernemen maar niet zover als jullie nu zijn.
    Ik vind het een hele opgave en heb respect voor mensen die deze reis ondernemen.
    Wij blijven jullie volgen, de ervaringen die jullie ondervinden bij de mandealers leert ons hier in nederland dat wij maar boffen met al die snelle service enzo.

    Fijne voorzetting van de reis en tot het volgende verslag.

    Groetjes Lucia en Guus

  • 10 Augustus 2012 - 16:27

    Berthus:

    hoi, jullie zijn mooi vroeg.
    door de herie in de bikerbar heb ik geen sms gehoord. ik heb smiddags nog wel gekeken maar naar mate je meer bier drinkt...wordt je minder allert..
    ik overigens wel een open uitnodiging voor een gratis verblijf in de bikerbar...en een uitnodiging voor het endurofestifal van volgend jaar.

    eerst maar eens dit overleven lijkt mij zo
    tot morge

  • 10 Augustus 2012 - 20:16

    Angélique:

    Tjonge.. wat een strubbelingen!
    Ik vind het bewonderingswaardig dat jullie door blijven gaan...

    Tot het volgende reisverslag!

    Liefs, Angélique

  • 11 Augustus 2012 - 09:19

    Teja:

    Hallo lieve Hetty en Henk,
    Irkotsk dat was voor ons de eerste stad waar wij 2 nachten verbleven heb ik goede herinneringen aan. Ben je de hoge aankomst bij dat grote meer al voorbij. vergeet niet om wat gerookte vis te kopen als je daar ten minste van houd. Heb ik gesmult van al dat lekkers, Hans moest toen een beetje mopperen alles stinkt naar die rotvis. Ja als je er niet van houd stikt het al heel gauw. Op die plaatsen waar zij langs de kant van de weg vis verkopen liggen ook een berg muntjes, daar heb ik met verbazing naar gekeken het geld ligt hier echt op de straat, het is een soort van geluks ritueel. mensen rijden voorbij en gooien de muntjes uit het raam.
    Jullie gaan weer op weg onderhouden het oliepijl van de wielassen, weer eens wat anders als een lekke band, en hebben veel lol. Ik blijf hier bezig met kaarsen en dan komt alles in orde, veel plezier,
    Groetjes Teja en Hans

  • 11 Augustus 2012 - 23:01

    Ivona:

    Dear Hetty & Henk
    Despite all the obstacles I wish you a safe & a broad roads...you know about this.
    My garden is always waiting for you...
    Ik begroeten hartelijk, Ivona.

  • 13 Augustus 2012 - 21:50

    Erny:

    He, he, eindelijk kom ik weer aansloffen. Ben ondanks dat jullie zoveel pech hebben toch ook blij zoveel van jullie te horen, anders was er vast een hele tijd radiostilte en ik wil er wel bij zijn!
    Als ik alle bovenstaande berichtjes lees ben ik het met iedereen eens. Straks kun jij in je eentje de Bigfoot repareren Hetty en hoeft niemand je iets wijs te maken over keerringen etc.
    Ben niet jaloers op jullie primitieve leefomstandigheden, sta zelf lekker uitgebreid onder mijn warme douche en denk ondertussen aan wat jullie aantreffen!
    Hoop van ganser harte dat de lekkage nu niet erger wordt en dat jullie eindelijk weer aan kunnen sluiten bij de rest. Trouwens een schattig berichtje van Ivona. De vrienden die jullie onderweg maken zijn echte vrienden zo te zien, dat is natuurlijk ook het mooie aan dit avontuur.
    Hou je haaks en ik ben benieuwd wat jullie nu weer meegemaakt hebben.
    liefs Erny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Barnaul

Rusland en Mongolie

We zijn op reis

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2012

Heerlijk weer naar huis

30 September 2012

Politie

26 September 2012

Kazan

25 September 2012

Warm welkom!

20 September 2012

Wonder!
Hetty

Actief sinds 07 Dec. 2009
Verslag gelezen: 1049
Totaal aantal bezoekers 473278

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 17 Juni 2018

Scandinavie

14 Maart 2017 - 17 Mei 2017

Marokko 2017

01 September 2015 - 31 Oktober 2015

United Kingdom and more...

05 December 2014 - 14 Februari 2015

Verenigde Staten

07 Mei 2014 - 28 November 2014

Canada en Amerika

25 April 2013 - 03 Juni 2013

IJsland

23 Juli 2012 - 03 Oktober 2012

Rusland en Mongolie

12 November 2011 - 24 December 2011

Turkije, thuisland van Sint Nicolaas

18 Augustus 2011 - 11 September 2011

Reis zonder reisdoel, augustus 2011

31 Maart 2011 - 30 April 2011

2011 Marokko

15 Augustus 2010 - 10 Oktober 2010

Rondreis Rusland en Mongolie

08 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Met grote voeten door Europa

Landen bezocht: