Wel internet, maar we lopen achter - Reisverslag uit Kurgan, Rusland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Wel internet, maar we lopen achter - Reisverslag uit Kurgan, Rusland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Wel internet, maar we lopen achter

Door: Hetty/Romana

Blijf op de hoogte en volg Hetty

24 Augustus 2010 | Rusland, Kurgan

Ja, eindelijk na 1 hele week zoeken een internetverbinding. Er zal dus maar af en toe een bericht doorkomen van ons, als dit zo doorgaat. Maar geen bericht is goed bericht. Zie voor de belevenissen van Hetty en Henk eerder deze week een eerder verslag, dat ik zojuist geplaatst heb.

Indrukken van dit moment: Russische wegen zijn slecht, de Russen zijn arm, de steden groot en alles is oud en versleten. De nachten zijn koud, er zijn enorm veel berkenbossen en we hebben tot nu toe weinig gezien van bosbranden. We hebben redelijk wat regen gehad, dus de periode van grote droogte is over, en het is ook overdag niet meer zo warm. Russen spreken geen Engels, wij geen Russisch, maar tot nu toe redden we ons wel.

We sms-sen regelmatig met de anderen, en houden elkaar op de hoogte. We hebben besloten om voorlopig ieder in zijn eigen tempo te rijden, omdat onze Bigfoot wat minder snel is dan de Toyota's. De wegen zijn veelal tweebaans, dus als er een zwaarbeladen vrachtwagen tussen zit, dan is het langzaam aan de heuvel op en ook weer in hetzelfde tempo er af. Steeds proberen we weer in te halen, net als alle Russen doen, en Henk heeft dat inmiddels goed onder de knie.

Ik ga een broodje eten, dank voor alle reacties en ik schrijf gewoon door, dus bij het volgende internetpunt nieuwe belevenissen.

• 24 Augustus 2010 - 11:30

Cecile:

Lieve Hetty en Henk, wij zijn net gisteren terug gekomen uit Frankrijk en ik lees nu vol verbazing jullie avonturen tot nu toe. Ik hoop wel voor jullie dat dat bureaucratisch geneuzel nu echt tot het verleden behoort en dat jullie verder alleen nog maar mooie en/of interessante dingen meemaken. Gelukkig hadden jullie elkaar op deze moeilijkere momenten, hè... Nog een heel goede reis verder! Dikke knuffels van mij

• 24 Augustus 2010 - 13:58

Berry En Cora:

Nou Hetty en Henk, dat is een hoop kilometers die jullie achter de rug hebben. Altijd lastig die grensovergangen. En wij dachten dat het in Afrika al moeilijk ging. Maar jullie gaan nog een mooie tijd tegemoet. Fijne reis en de groeten aan de anderen.

• 24 Augustus 2010 - 19:57

Erny:

Lieve Luitjes,
    Mijn hemel wat hebben jullie al veel meegemaakt. Het lijkt wel een Bond film. Maar hopen dat jullie wel weer goed terug kunnen komen. Als ik de foto's bekijk overvalt me een triest gevoel. In gedachten zag het er wel zo uit, maar het wordt nu bevestigd. Hoop inderdaad dat het vanaf nu voor jullie wat makkelijker gaat. Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen. liefs Erny

• 25 Augustus 2010 - 20:10

Wendy:

Hallo luitjes,
    wat een verhalen zeg!! Ik hoop voor jullie dat de rest van de reis voorspoediger zal verlopen, anders kun je bij thuiskomst wel weer een vakantie boeken om van deze bij te komen.
    De kinderen zijn met hun tweede schoolweek bezig en de zomer lijkt op dit moment voorbij. Groetjes Tim, Anouk, Floor, Ronald en Wendy.

• 30 Augustus 2010 - 15:31

Arie En Rina Snijder:

Hoi Henk en Hetty, wij zijn buren van Folkert en Netty en volgen jullie 4x4 avontuur met belangstelling
    Wij gaan over een paar weken met onze Landcruiser naar Marokko.
    we wensen jullie nog veel veilige km. en doe Folkert en Netty de groeten als jullie elkaar weer zien.
    vriendelijke groet Arie en Rina Snijders