Lampje - Reisverslag uit Pictou, Canada van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Lampje - Reisverslag uit Pictou, Canada van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Lampje

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

16 Mei 2014 | Canada, Pictou

We hebben een lampje op het dashbord dat brandt, en dat maakt me nerveus. Dat lampje moet niet branden. Henk weet ook niet precies waarom het brandt en die wil ook graag weten wat het is. Hij is er minder nerveus van dan ik, gelukkig.
De moderne techniek staat voor niets. Henk belt naar de MAN-garage in Nederland, zij sturen een handleiding via de mail en wij rijden naar McD om de mail te lezen. Dan kan het repareren beginnen. Bij de McD aangekomen baren we weer veel opzien. Zodra we uitstappen worden we bestormd door mensen die heel graag van ons willen horen wat DIT in hemelsnaam IS, waar we vandaan komen, wat we doen, enz. enz. Nadat ik zes interviews heb gegeven, besluit ik me te verstoppen in de Bigfoot. Eerst maar de mail voor Henk zoeken, zodat hij kan beginnen met het verhelpen van de storing. Dan wil ik mijn mail en whatsap lezen, en natuurlijk de site bekijken van ons reisverhaal, altijd weer leuk om te zien of er reacties zijn. Ik hoor al snel dat Henk weer ondervraagd wordt door passanten en besluit hem maar weer te assisteren met zijn interviews.
MAN Varseveld, bedankt, de storing is verholpen. Wat trouwens ook verholpen is, is de storing van de Garmin. Henk is gisteren bezig geweest om alle menu’s te doorlopen en heeft gevonden hoe hij het apparaat kan laten weten dat we in Canada zijn. Gewoon een paar rondjes lopen op de parkeerplaats terwijl hij het juiste menu heeft ingetoetst. Daarnaast bleek dat ik de microkaart niet goed had vastgeklikt ( *bloos*) waardoor het kon dat er het ene moment wel contact was en het volgende moment een blanco scherm. Gelukkig is mijn echtgenoot erg technisch en werkt het allemaal weer.

• 16 Mei 2014 - 16:53

Hetty:

Zo zie je maar: alles komt altijd goed!!
    Dat gaat nog wat worden deze reis met alle belangstelling van de autochtonen. Ik zou gewoon een journalist laten komen, een krantenartikel laten plaatsen en dan moet je overal vanaf zijn. Of juist niet :-)

Goeie reis verder!!!
    Hetty

• 16 Mei 2014 - 19:19

Romana:

Haha...de eerste avonturen alweer achter de rug! Fijn dat de 'problemen' zo snel verholpen konden worden. Wat ziet Henk er toch stoer uit als hij met de BIGFOOT bezig is.

Jullie kunnen ook even een flyer printen met uitleg en al over de BIGFOOT hahaha
    Ik ben verbaasd over zoveel belangstelling. Jullie zijn al in zoveel verschillende landen geweest maar volgens mij is de belangstelling en verbazing over de BIGFOOT nog nooit zo groot geweest....toch??? En dat in Canada.

Goede reis verder....groetjes Romana

• 17 Mei 2014 - 04:12

Jos Kemme:

Hoi Hetty en Henk,

Dat geintje met de microkaart hadden wij vorig jaar ook een keer. Ben je uren bezig om het probleem op te lossen... Blijkt dat kaartje los te liggen. Dat gebeurt meestal bij het verwisselen van de batterijen of van het kaartje zelf.
    Mooi dat jullie nu aan de grote reis begonnen zijn.
    Wij naderen de finish. Nog 4 weken en dan staan we in Halifax om onze Zuidkaper in de haven af te leveren.
    Veel pezier! Groetjes Maria en Jos
    www.zuidkaper.nl
    Oh ja, volgende keer koffie bij Tim Hortons: allerlei soorten lekkere muffins, pecanbroodjes enz!

• 17 Mei 2014 - 19:30

Piet En Marian:

Leuk om jullie reisverslag te lezen , gelukkig is henk zo technische dat hij zelf dingen kan maken.
    Piet is daar niet zo handig in , dus ik hoop dat wij niet voor zulke dingen komen te staan.
    Wij zijn nu in spittal/drau in oosterijk.
    Groetjes piet en marian

• 19 Mei 2014 - 23:01

Erny:

Inderdaad veel aandacht in zo'n modern land voor jullie 'reus' . Groot gelijk dat je even ondergedoken bent Hetty!
    En natuurlijk weer heel fijn om zo' 'n kanjer bij je te hebben die gelukkig alles weer oplost!