Winnipeg - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Winnipeg - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Winnipeg

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

07 Juni 2014 | Canada, Winnipeg

De regen zorgt er voor dat we veel kilometers maken. Als we bivak maken bij Vermilion Bay is het droog en hebben we last van muggen. We ontpoppen ons al snel als geroutineerde muggenkillers maar het is onvoorstelbaar: voor iedere gedode mug zien we er twee terug, lijkt het. Nadeel van muggen vangen is, dat je overal bloedvlekken krijgt. Ongelooflijk, het lijkt een heus slachtveld in de Bigfoot. Ik begrijp het niet.
Alle dakluiken die open staan, zijn voorzien van horren en die zitten dicht. Toch blijven die krengen komen. Henk heeft ontdekt dat de horren voor de dakluiken slecht gemonteerd zijn: ze zitten er wel voor, maar laten aan de randen grote kieren zien als je met je neus tegen het plafond gedrukt staat. Daar hebben die ettertjes van geprofiteerd. Na een zeer onderbroken nacht besluiten we op zoek te gaan naar een muskietennet, nadat Henk zeer vakkundig de kieren heeft gedicht door extra schroeven in de bevestigingslijst te draaien. Dit overkomt ons geen tweede keer.

Als we in Winnipeg aankomen proberen we Joy te bereiken; we hebben haar ontmoet op het vliegveld in Toronto en ze nodigde ons uit om haar in Winnipeg te bezoeken.
We bezoeken de Winnipeg Art Galery. Als we aankomen, worden we aangesproken door een Canadees echtpaar en hun schoonzoon, die vol belangstelling en erg enthousiast zijn. Wat kun je toch bijzondere ontmoetingen hebben. De vrouw in het gezelschap wil ons graag iets geven. Vervolgens krijgen we twee CD’s cadeau. Op een van de hoezen staat een afbeelding van…. Irmgard Baerg, de vrouw die hier in onze Bigfoot zit..
We worden uitgenodigd om bij hen thuis te komen logeren, ze wonen op een eiland en we zijn welkom. Het is twee uur rijden in de richting waar we vandaan komen. We twijfelen, we hebben een mail naar Joy gestuurd en we wachten nog op antwoord. Ik vrees dat we dit keer een uitnodiging moeten afslaan. Jammer, maar helaas. Gelukkig heeft Joy onze mail gelezen en hebben we met haar een afspraak. We zullen morgen naar haar huis gaan.
Onze reis blijft vol mooie momenten!

Zie de volgende links voor meer info:

• 07 Juni 2014 - 04:21

Marilyn, Fern, And Ryan Delarosbil:

So sorry to hear about the dreaded mosquitos. I remember we warned you about the moose, but we should have warned you moreso about the mosquitos. Its just that time of the year! They should stop soon. (maybe by September, haha). I hope you are enjoying the beautiful sites our wonderful country has to offer. We are still telling our story of last weekend and the wonderful friends we met! Drive safe!
    Stay safe!
    Perhaps we should meet up in Florida at Christmas time. Ryan can take Henk fishing for Gruper.

• 07 Juni 2014 - 07:42

Hetty:

Het voordeel van langere tijd op reis gaan is dat je meer tijd hebt en dus ook tijd hebt voor ontmoetingen. Maar jullie boffen er wel mee zo te lezen, je komt erg leuke en oprechte mensen tegen. What you give is what you get!
    Sterkte met de muggen. Je kan altijd jezelf nog in muskietengaas rollen en dan je bed in schuiven :-)
    Groetjes
    Hetty