Off road - Reisverslag uit Buchholz in der Nordheide, Duitsland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Off road - Reisverslag uit Buchholz in der Nordheide, Duitsland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Off road

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

25 Augustus 2011 | Duitsland, Buchholz in der Nordheide

24 augustus

Het is prachtig weer, Lübeck dichtbij en fietsen binnen handbereik. Henk neemt voor de zekerheid onze Truus (= de Tomtom) mee, ik stop de kaart in mijn tas en dan gaan we. Het eerste stukje wijst zich vanzelf, maar dan geeft Truus bij de T-splitsing aan dat we rechtdoor moeten, het zandpad op.
“Het is toch echt zo, er staat dat dit de fietsroute is, “ zegt Henk.
“Nou, vooruit dan maar,” lach ik, “Je weet zelfs per fiets de off-road weggetjes te vinden.”
Omdat het de afgelopen nacht nogal flink geregend heeft, is het pad hier en daar wat drassig, soms zelfs erg modderig. Handig manouvreren we langs de plassen. Ik hoor Truus vanuit de binnenzak van Henk roepen: “Over 500 meter linksaf”.
“Ze kan me nog meer vertellen”, roep ik naar Henk, “ik ga echt niet de braamstruiken in!”
Na 2 kilometer zo doorgemodderd te hebben komen we gelukkig weer op een verharde weg. Ik raadpleeg voor de zekerheid maar even de kaart, maar we blijken ons nog steeds in de goede richting te verplaatsen.
Na 21 kilometer staan we in het centrum van Lübeck. We bekijken de stad, bezoeken twee kerken en evenzoveel terrasjes en dan stappen we dapper weer op het zadel om de terugweg te zoeken. Dat blijkt helemaal niet moeilijk en na 18 kilometer staan we weer bij onze Bigfoot, met zadelpijn. Toch vind ik ons wel kanjers, 40 kilometer op de pedalen!

Als we rustig zitten bij te komen van onze stedentrip worden we aangesproken door een Duitse man die de wielen achter op de Bigfoot erg indrukwekkend vindt. We hebben wel vaker aanspraak vanwege ons opvallend vervoersmiddel, en soms heb ik daar niet zo veel zin in, maar dit is een vrolijke enthousiaste man en zijn vriendelijke vrouw en al snel zitten ze bij ons binnen, bewonderen ze de foto’s van onze eerdere reizen en uiteindelijk eten we ook samen in het restaurant op de camping.
De avond eindigt als het begint te stortregenen, en Bernd en Marin terug moeten naar hun caravan waarvan de dakluiken nog open staan.

Vandaag gaan we weer op pad. Henk heeft de volgende bestemming al aan Truus doorgegeven en ik zet nog vlug even een stukje in elkaar, om op de site te plaatsen. Wat leuke foto’s erbij en klaar. Klaar voor vertrek, wel te verstaan.

• 25 Augustus 2011 - 21:17

Erny:

Grappig om die foto's te zien van die militairen met die petten op, doet nogal ouderwets aan. Ze staan in Berlijn bij de Brandenburger Tor als toeristische trekpleisters!
    Leuk hoor vanalles bekijken en met de fiets ook nog sportief.
    Geniet er maar lekker van.
    groetjes Erny

• 25 Augustus 2011 - 23:09

Elly:

Hoi Hetty en Henk, ik volg jullie reisverslag. Hardstikke leuk. Maar hoe krijg ik in Kilder dat espresso apparaat aan de praat, kon de tuinman niet eens een bakkie leut aanbieden.
    hoor het wel van je.

• 27 Augustus 2011 - 12:41

RODO:

Ha die ha HEHE!

Leuk om jullie reis te volgen! Waar gaat de reis naar toe nu Denemarken niet door gaat? Blijven jullie in Duitsland? Rob is een halve Duitser (moeder was Duitse) en het land spreekt hem heel erg aan, hij komt er graag (privé en voor zijn werk). Inmiddels wonen we samen maar Rob moet morgen alweer 5 dagen weg naar....Duitsland (Friedrichshafen)! Maar vanaf 1 september is het dan eindelijk zo ver!!! Heel veel plezier verder en laat maar ff weten wanneer jullie weer in het land zijn, dan maken we snel een afspraak voor bij ons dan zetten we de port klaar en de kanonnetjes op scherp!
    Groetjes de RODOotjes