Geven en nemen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Geven en nemen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Geven en nemen

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

28 Augustus 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

We zijn in Tsjechië en op weg naar Praag. Nou ben ik absoluut geen fan van grote steden maar Henk heeft gezegd dat hij deze stad graag wil bezoeken. Het leven en de liefde is geven en nemen, dus gaan we naar Praag. Je moet soms even over een drempel heen, maar je moet alles uitproberen. Ik ga dus Praag uitproberen!
Het prettige is dat we onze fietsen bij ons hebben. Dat maakt al dat ik me minder zorgen maak over hoe dat nou allemaal moet met zo’n grote auto in een vreemde stad. Ik geef onze Truus de opdracht om een camping aan te wijzen, en direct zoekt ze voor ons een prima camping uit op ongeveer 5 kilometer van het centrum, maar wel heel rustig gelegen. Een vriendelijke man helpt ons met het inchecken, een prachtig plekje kiezen, een kaart van de stad, goede adviezen, wat willen we nog meer? Het zonnetje schijnt, het is vroeg in de middag en het is zondag.
Met de kaart vinden we zonder problemen het centrum van de stad. We fietsen wel regelmatig op het trottoir vanwege de drukte maar liever een bekeuring dan een rondleiding in een Praags ziekenhuis, redeneren we. En er zijn meer mensen die zo redeneren, zien we, want we zijn niet de enigen die het trottoir als fietspad gebruiken.
Praag is een prachtige stad, vol prachtige gebouwen. Het is bijna niet te doen om als toerist alles in een middag te bekijken. We besluiten dan ook om morgen een bustour door de stad te maken, langs alle bezienswaardigheden. Vandaag een eerste indruk. Ik vind het altijd leuk om te zien wat er aan souvenirs te koop is, dus ik loop regelmatig een winkel binnen terwijl ik Henk op de fietsen laat passen.
We drinken wat op een terrasje en we eten wat van de lokale lekkernijen op een toeristisch marktje. Het zonnetje schijnt nog steeds en de terugweg verloopt ook zonder problemen. Onze gezellige camping zit het vol met Nederlanders en we hebben weer internet.
Wat is het leven toch prachtig!

• 29 Augustus 2011 - 08:07

Paula Leo Kees Carla:

Leuk jullie te ontmoeten op camping Hajek in Praag. Wij vinden het erg stoer om met zo'n grote 'tank' door de wereld te reizen. Heel veel plezier nog!

• 29 Augustus 2011 - 09:23

Cecile:

Lieve Hetty en Henk,
    Jullie maken het wel spannend dit keer! Eerst was de bestemming Noorwegen... Toch maar niet! Daarna hoorde ik van Hetty dat jullie naar Denemarken zouden gaan, maar dat blijkt nu ook te zijn veranderd? En dan zie ik allemaal herkenbare foto's uit Praag, die wij ook in onze fotomappen hebben staan, maar dan veelal met sneeuw. Inderdaad een prachtige stad. Leuk hoor, zoals jullie plannen kunnen veranderen, zoals het weer.
    Ik heb jullie berichtje ontvangen uit Praag. Nog bedankt! Ik heb een leuke en gezellige verjaardag gehad. Nog een supergoede reis verder gewenst en ik kijk uit naar het volgende reisverslag.
    Groeten van Tonny en heel veel liefs van mij