Voorbereidingen - Reisverslag uit Kilder, Nederland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Kilder, Nederland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

29 Januari 2012 | Nederland, Kilder

Zaterdag 28 januari

Vanaf 14.00 uur druppelen de mensen, die met elkaar de reis naar Rusland en Mongolië willen maken, bij ons binnen. Wat een grote groep hebben we bij elkaar. Ongelooflijk, wat een enorme belangstelling. Tien auto’s en een motor. Wat een club bij elkaar.
We verwelkomen de toekomstige globetrotters:
1. Kor en Gretha
2. Radboud
3. Bob en Karin
4. Kaj en Sabine
5. Joost en Marian
6. Fons en Arend, twee goede vrienden van elkaar, komen bij ons binnen samen met de partner van Arend
7. Berthus, die met de motor gaat
8. Roy, is de jongste avonturier van het stel
9. Cees en Cara
10. En dan als laatste aangeschoven: Joan
11. En wij natuurlijk, Hetty en Henk

De ouders van Kaj, Benne en Marian, zijn aanwezig omdat Benne wel wil fungeren als troubleshooter in Nederland voor iedereen en ook zien we Hans en Thea aanschuiven, die afgelopen jaar met z’n tweetjes een dergelijke reis hebben gemaakt.
Mijn koffiezetapparaat draait op volle toeren en de theepot wordt meerdere keren gevuld. Ondertussen kletsen de gasten al volop met elkaar. Niet iedereen was er op de eerste meeting en daarom is er heel wat te praten.

Het lijkt erop dat dit de samenstelling van de groep gaat worden, al is het mogelijk dat er een aantal soloreizigers nog een medepassagier vinden en tevens is het nog niet helemaal zeker of een van de medereizigers inderdaad meegaat.
Maar goed, we gaan spijkers met koppen slaan en Kaj neemt de rol van voorzitter op zich, Marian werp zich op om de notulen te maken en zo wordt er al heel wat besproken en worden vele vragen beantwoord. Zelfs over de regels voor meereizende honden, want volgens mij zijn er drie stellen die de hond willen meenemen.
Ik ga weer een reisverslag maken van deze reis en besluit om nu alvast te starten. Het is wel leuk om later na te kunnen lezen wanneer we met de voorbereidingen zijn begonnen. Dat was al wel eerder dan vandaag, maar goed, toen zaten er nog veel mensen bij die informatie wilden. Vanaf vandaag is de groepssamenstelling zo ongeveer wat het gaat worden.

• 29 Januari 2012 - 15:06

Marian En Joost:

Ha Hetty, wat leuk om de foto's te zien van onze groep en te merken dat de gezichten al een beetje vertrouwd beginnen te raken. Nogmaals dankjewel voor de koffie, thee, en vooral voor de geweldige 'back-office' ondersteuning die jij bent, al je goede zorgen, de foto's, dit verslag... je bent een kanjer en ik verheug me er op met jullie de reis te gaan maken! Ook Henk, Kaj en Sabine zijn we heel dankbaar voor al hun uitzoekwerk, geweldig.
    Waardevol hoe Benne vertelde dat het verstandig is van te voren taken en posities te verdelen, ik hoop dat we dit in april, bij de volgende bijeenkomst, al een eerste aanzet kunnen geven.
    Dan kunnen we misschien hier in Middenbeemster vergaderen bij onze buren in de stolpboerderij, is het voor jou ook iets ontspannener. We houden contact,
    lieve groet voor jou en Henk van ons.

• 29 Januari 2012 - 20:21

Erny:

Nou Hetty,
    Ook ik ga me vast voorbereiden om reacties te geven op het verslag wat jij ongetwijfeld weer gaat schrijven. Ik pak dan koffie uit mijn eigen potje en doe er gelijk een koekje bij. Doe dan mijn ogen maar weer even dicht en waan me naast je in de Bigfoot of ergens anders waar jullie op dat moment zijn. Kijk door de lens van je camera en zie, weliswaar, in kokervisie wat jij ziet. Ik verheug me er alweer op. Deze keer moet je meer heren en dames dienen, daarom succes!
    We hebben het er nog wel over.
    groetjes Erny

• 30 Januari 2012 - 09:12

Sabine Dekkers:

Hey Hetty,

Wat top van je dat je er al aan begonnen bent zeg!! Petje af weer...
    Zou je me even willen mailen op sabine0dekkers@hotmail.com ?
    Ik heb jullie email adres namelijk nog niet.

Groetjes liefs sabine

• 09 Februari 2012 - 21:47

Fons Boellaard:

Leuk om terug te lezen , de kriebels gaan nu echt opspelen , leuk ook om te zien hoe gemeleerd het gezelschap is , goed voor het evenwicht in een groep van alles wat , zo kunnen we elkaar helpen in de dingen waar we goed in zijn .
    Groet Fons

• 23 April 2012 - 17:19

Frank Martine &Happy:

wie weet komen we elkaar onderweg tegen!

groetjes Frank en Martine
    www.theworldisbeautiful.nl