De laatste keer voor vertrek - Reisverslag uit Kilder, Nederland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu De laatste keer voor vertrek - Reisverslag uit Kilder, Nederland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

De laatste keer voor vertrek

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

08 Juli 2012 | Nederland, Kilder

De laatste bijeenkomst bij ons thuis vóór vertrek is een zonnige bijeenkomst. We zitten lekker in de tuin en kletsen over van alles en nog wat. Het is deze keer wat informeler dan de vorige keren, het meeste is immers al geregeld en besproken. We leren elkaar ook steeds beter kennen, dat is leuk en prettig om te merken. Af en toe wordt er nog naar namen geraden, maar dat is toch niet meer vaak het geval. Wat heerlijk, nog ruim twee weken en we vertrekken. Ik ben benieuwd, voor mij is dit ook de eerste keer met zo’n groot aantal mensen.
Iedereen is met de ‘reisauto’ gekomen. Het is leuk om alle interieurs te bewonderen en alle verschillen en overeenkomsten te zien. We zijn een bont gezelschap en we zullen zeker opzien baren. Als ik zo kijk naar de auto van Cor en Gretha, dan zijn zij de meest opvallende verschijning volgens mij. Gelukkig zijn wij met onze Bigfoot nu niet meer de enige grote jongen. Maar de kleinere auto’s hebben ook stuk voor stuk hun charme. Ik heb een grote bewondering voor de eigenaren, die drie maanden gaan wonen in hun auto. Dan moet je echt wel een afstammeling zijn van Indiana Jones. Dan ben ik toch iets minder dapper, ben ik bang.

  • 09 Juli 2012 - 14:43

    Berry En Cora:

    Spannend allemaal. Ik vind het jammer dat wij niet mee kunnen. Wij hopen dat Henk genoeg is opgeknapt. Ben benieuwd naar de foto's die jullie onderweg maken.

  • 09 Juli 2012 - 17:33

    Marian En Joost:

    Minder dapper, jí'j Hetty? Zelden zo'n moedige vrouw gezien, die alle ups en downs aangaat met open vizier en immer rustige tred.
    Op mijn site schreef ik dat ik een wat saaie reis tegemoet ga, met een boekje lezen naast Joost en af en toe naar buiten kijken naar de lege steppe. Jij reageerde dat er zoveel wondermooie kleuren en landschap zijn. Het is mijn 'tegenhangen' waar je op reageerde, omdat iedereen roept dat het zo geweldig is wat we gaan doen. Ik ben ervan overtuigd dat de reis in de top3 van onze reizen terecht gaat komen. En met zulke fijne mensen, we verheugen ons enorm! Dankjewel weer voor je warme gastvrijheid en goede zorgen.

  • 09 Juli 2012 - 21:12

    Benne:

    Jullie gaan een geweldige tijd tegemoet met een reisgezelschap dat klaar lijkt voor de uitdaging.Onderweg zal blijken hoe jullie als team gaan draaien;daar heb ik alle vertrouwen in met zo n voorbereiding.
    Als alles goed gaat hebben jullie mij als back-up onderweg niet nodig en dat gun ik jullie allen van harte.Goede reis en zie uit naar alle verhalen,

    mvg Benne

  • 14 Juli 2012 - 07:50

    Gerda Oost Souburg:

    Hallo Cara en Kees , ik wens jullie een mooie reis toe en ga het zeker volgen.liefs gerda

  • 15 Juli 2012 - 03:55

    Berthus:

    Leuk leuk leuk...

    Eindelijk weer internet. ben benieuwed hoe het straks gaat lopen..

  • 17 Juli 2012 - 09:42

    Opa En Oma Van KAJ.:

    Wij wensen de gehele karavaan een voorspoedige reis toe.
    Met behulp van de diverse sites reizen we in gedachten
    met jullie mee.

  • 17 Juli 2012 - 19:07

    Heleen Smit:

    Leuk om jullie blogweb te bekijken. Het ziet er goed uit al die stoere auto's met extra banden en metalen platen om weer verder te kunnen komen.
    Ik hoop dat jullie mijn zoon Berthus in goede gezondheid zullen ontmoeten want hij is al een poosje weg. Hij heeft al veel ongemakken gehad maar weet zich goed staande te houden.
    Ik wens jullie veel reisplezier en geniet van elkaar en het prachtige land Mongolië met de mensen die daar wonen en kom weer veilig terug. Ik ga jullie volgen en reis in gedachten mee.
    Groeten van Heleen.

  • 21 Juli 2012 - 21:04

    Rianne Hazelaar:

    Het aftellen is begonnen!
    De auto van Fons en Arend is vandaag met de laatste spulletjes voorzien.
    De stemming zit er goed in.
    De belangstelling vanuit de omgeving is groot.
    Ik wens jullie allemaal een hele goede, veilige en avontuurlijke reis toe.
    Met voor een ieder weer een gezonden,en veilige thuiskomst gewenst!
    Rianne.

  • 22 Juli 2012 - 16:54

    Thea En Hans:

    met alle voorbereidingen die jullie hebben getroffen gaat het met deze reis helemaal goed komen.
    En onderweg improviseren is ook iets wat niemand meer vreemd is, ik doe mijn best om weer geheel te herstellen en hoop dat er voor ons volgend jaar weer iets in de pijplijn zit.
    Wat en hoe laat ik nog helemaal open.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kilder

Rusland en Mongolie

We zijn op reis

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2012

Heerlijk weer naar huis

30 September 2012

Politie

26 September 2012

Kazan

25 September 2012

Warm welkom!

20 September 2012

Wonder!
Hetty

Actief sinds 07 Dec. 2009
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 473626

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 17 Juni 2018

Scandinavie

14 Maart 2017 - 17 Mei 2017

Marokko 2017

01 September 2015 - 31 Oktober 2015

United Kingdom and more...

05 December 2014 - 14 Februari 2015

Verenigde Staten

07 Mei 2014 - 28 November 2014

Canada en Amerika

25 April 2013 - 03 Juni 2013

IJsland

23 Juli 2012 - 03 Oktober 2012

Rusland en Mongolie

12 November 2011 - 24 December 2011

Turkije, thuisland van Sint Nicolaas

18 Augustus 2011 - 11 September 2011

Reis zonder reisdoel, augustus 2011

31 Maart 2011 - 30 April 2011

2011 Marokko

15 Augustus 2010 - 10 Oktober 2010

Rondreis Rusland en Mongolie

08 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Met grote voeten door Europa

Landen bezocht: