Welkom... - Reisverslag uit Rybnik, Polen van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Welkom... - Reisverslag uit Rybnik, Polen van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Welkom...

Blijf op de hoogte en volg Hetty

28 Juli 2012 | Polen, Rybnik


“Hetty, ik ben wakker, zullen we rijden?”
Henk fluistert zacht maar ik hoor het wel.
“Is goed”, zeg ik, “hoe laat is het?”
“Half vijf.”
Ik rek me uit en ga zitten. Half vijf. Dat is nog vroeg, dan kunnen we kilometers maken. Het begint al licht te worden. Gisteravond om negen uur was de reparatie klaar en heeft Henk een korte proefrit gemaakt. Alles is in orde, we kunnen achter de groep aan. Ik sta op, kleed me aan en zet een pannetje melk op voor ons Brinta-ontbijt. We gaan! Na drie dagen wachten en nog eens wachten is het dan weer zo ver, gelukkig.
De nachtportier slaapt, Henk schuift zelf de poort open. Ik sluit alle lades en kastjes af met de extra beveiligingsstrips, zet de dakramen op de kierstand vast en stap in. We gaan!

Nog voor we de straat uit zijn, zegt Henk: “ Het waarschuwingslampje brandt weer, er is iets mis.” We nemen de vierde afslag van de rotonde en nog geen 5 minuten na ons vertrek draaien we weer de oprit op.
“Ik vermoed dat het een computerprobleem is, volgens mij moet de tachograaf opnieuw worden afgesteld”, concludeert Henk. Om zeven uur begint hier de werkdag. Het is nu vijf uur in de ochtend.
“Welkom” roept mijn laptop, als ik besluit om dit maar weer eens op papier te zetten.
Welkom? Welkom terug, denk ik bij mezelf. Henk installeert zich op de bank en doet zijn ogen dicht. Ik denk dat ik zijn voorbeeld maar eens volg. Welterusten…

  • 28 Juli 2012 - 07:46

    Hetty:

    Het is nu kwart voor 8 's morgens, men zoekt een monteur die de tachograaf kan resetten (dat was inderdaad het probleem) en we hopen dit vandaag gaat lukken, het is immers zaterdag. Ik maak maar weer driftig gebruik van het internet hier (ik ben inmiddels kind aan huis in deze garage), alleen wil het niet lukken om foto's te plaatsen. Dat kan er ook nog wel bij, dus ook een mail naar helpdesk@waarbenjij.nu

  • 28 Juli 2012 - 09:02

    Hetty Leenders:

    'Hoe donker het ook is, er brandt altijd ergens een lampje' is voor julie wel héél letterlijk... Sterkte ermee, hopelijk kunnen jullie je reis vandaag nog hervatten!! Ik ga jullie volgen, leuk!!

  • 28 Juli 2012 - 09:09

    Benne:

    Goedemorgen,
    Elke ochtend van de week was het bij ons zo van hoe zou het bij hetty en henk zijn.Wat doet het wachten met ze en wat doe je dan de hele dag.Je kunt zeggen dit hoort allemaal bij het avontuur,waarvan je de omstandigheden van te voren niet kunt bedenken.Maar toch.

    Positief is dat jullie weer de weg op kunnen om later bij de groep aan te sluiten en de reis te vervolgen.ik weet inmiddels dat de groep ten zuidoosten van Kiev is neer gestreken.

    Hoop dat de tachograaf snel is gereset .Laat je niet verleiden tot overhaast weggedrag als je weer aansluiting bij de groep wil krijgen.De weg is nog lang en tijd genoeg om samen Mongolie te bereiken.Goede reis en veel plezier onderweg.

    Benne

  • 28 Juli 2012 - 09:32

    Benne:

    Hetty ,laat mij vanavond even de coordinaten van jullie verblijf weten,mvg Benne

  • 28 Juli 2012 - 09:43

    Hansu:

    pft, gelukkig weer rijden. wel geluk gehad, jullie. net op weg en in een beschaafd! land de reparatie doen. Die was nog van de vorige reis natuurlijk. het zelfde probleem gezien bij een unimog in mongolie bij herberg de grijze wolven oid. Daar was de hele casing uit elkaar gevlogen door zich verspreidende tandwieldelen.
    Leuk dat anderen je te hulp schoten. hier schroeiend warm geweest en nu weer even matig.
    Leuke dag die trouwdag, jammer dat het maar zo zelden is. groet hans u

  • 28 Juli 2012 - 09:46

    Teja:

    Lieve alletwee,
    wat herkenbaar zeg wij zijn meestal ook vroegspoken en om 6.00 uur s'morgens is het bij ons ook bingo, even de tent laten drogen en doorluchten en dan m 7.00 uur na de thee met het broodje of gekookt eitje gaan met die banaan, heerlijk dan is het nog vroeg en rustig op de weg.
    Wij aten ook meestal op de niet gangbare tijden, dat is ook te merken aan het verkeer op de weg.
    Is het druk kunnen we eten is het rustig gaan wij door.
    Ik hoop dat alles verholpen word zodat jullie ook weer door kunnen.
    Half Polen begint het geval van de minderen eenbaans wegen en door de stadjes heen. Dat heeft zeker zijn charme als je het rustig kan houden en anders is het een geval van de lange adem en tijd benutten.
    Veel plezier en zoals eerder is gezegd elke ochtend kijken we even hoe het er mee staat leuk hoor!!Groetjes Thea en Hans

  • 28 Juli 2012 - 09:46

    Romana:

    toi....toi....toi....tot gauw! xxx

  • 28 Juli 2012 - 10:01

    Rianne:

    Hallo Hetty en Henk,
    Nog heel even en dan zijn jullie weer lekker op pad!
    Ik denk.... dat de groep een tandje langzamer rijd,
    zodat jullie straks aan kunnen sluiten.
    Neem je tijd!
    Groetjes,
    Rianne

  • 28 Juli 2012 - 11:33

    Joost En Marian :

    Dehele groep is solidair met jullie hoor! We willen maandagmorgen de Russische grens over, maar wel mét jullie. Intussen doen we hier boodschapjes en hangen een beetje rond. Wat zal het heerlijk zijn jullie weer te zien!
    Knuf van ons.

  • 28 Juli 2012 - 15:38

    Bob En Karin.:

    Wij hopen dat de tachograaf vandaag nog gereset kan worden,enne dan NIET te hard scheuren
    Henk. De groep doet het vast ook rustig aan,zodat jullie ze weer in kunnen halen.
    Nog veel plezier als jullie weer op pad zijn.Bob en Karin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Rybnik

Rusland en Mongolie

We zijn op reis

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2012

Heerlijk weer naar huis

30 September 2012

Politie

26 September 2012

Kazan

25 September 2012

Warm welkom!

20 September 2012

Wonder!
Hetty

Actief sinds 07 Dec. 2009
Verslag gelezen: 1638
Totaal aantal bezoekers 473542

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 17 Juni 2018

Scandinavie

14 Maart 2017 - 17 Mei 2017

Marokko 2017

01 September 2015 - 31 Oktober 2015

United Kingdom and more...

05 December 2014 - 14 Februari 2015

Verenigde Staten

07 Mei 2014 - 28 November 2014

Canada en Amerika

25 April 2013 - 03 Juni 2013

IJsland

23 Juli 2012 - 03 Oktober 2012

Rusland en Mongolie

12 November 2011 - 24 December 2011

Turkije, thuisland van Sint Nicolaas

18 Augustus 2011 - 11 September 2011

Reis zonder reisdoel, augustus 2011

31 Maart 2011 - 30 April 2011

2011 Marokko

15 Augustus 2010 - 10 Oktober 2010

Rondreis Rusland en Mongolie

08 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Met grote voeten door Europa

Landen bezocht: