Dan toch, eindelijk, jawel! HERE WE COME - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Dan toch, eindelijk, jawel! HERE WE COME - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Dan toch, eindelijk, jawel! HERE WE COME

Blijf op de hoogte en volg Hetty

15 Augustus 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

13 augustus

Aan het eind van de middag is de groep weer compleet. Wat een invasie zijn we met zijn allen, hier in deze straat voor het hotel. Het verbaast me niet dat de politie ons verzoekt om elders te parkeren. Ook de plek waar onze Bigfoot afgelopen nacht heeft gestaan en waar we zelfs in geslapen hebben, is opeens verboden terrein. Ik snap het wel, wat moeten ze ook met dit stelletje vrijbuiters? De een verwisselt zijn banden van de motor, een ander zit in een klapstoeltje en kijkt toe met een biertje in de hand. Er staan groepjes te kletsen over hun belevenissen en iedereen loopt en doet, wil naar de supermarkt, ach, we lijken wel zigeuners die hun bivak maken. Dan maar naar een touristcamp, hier vlak in de buurt. Een aantal vertrekken daar al snel heen, de rest eet eerst nog wat in het restaurant en volgt later.
’s Avonds hebben we briefing in een grote ger (ronde tent) op de camping. Henk opent de vergadering, gezeten op een grote zetel en gekleed in Kazachstaanse jas met hoed: “Welkom in Mongolië !” Hij zit als een koning op een troon. Hij stelt onze gidsen nogmaals voor aan iedereen, de twee groepen worden ingedeeld en de route wordt besproken. Eddy vertelt over belangrijke zaken voor onderweg, waarbij hij ook wat vertelt over de Mongoolse gastvrijheid en hoe hierop te reageren. Regel 1: altijd eten of drinken aannemen wat men je aanbiedt en op zijn minst proeven. Weigeren is uit den boze. Ik zie wat mensen bedenkelijk kijken. De smaak van paardenmelk is erg specifiek, daar moet je wel aan wennen.
Na het formele deel is er het informele stuk, waarbij Fons, Kor en Henk regelmatig luid schaterend boven iedereen uit komen. Het is gezellig. Het ziet er goed uit, iedereen is redelijk eensgezind en we hebben er allemaal zin in.

14 augustus

’s Morgens kan iedereen nog van alles regelen, boodschappen doen en geld wisselen, om 12.00 uur gaat het dan echt van start. Ik heb het al eerder geroepen, maar nu kan het echt: MONGOLIA, HERE WE COME!

Dan nog even een woord van dank, dat hier zeker op z'n plaats is: Voor Frank Stokman, onze MAN-dealer in Varsseveld, die samen met Benne Veldman zijn uiterste best doet om alles voor ons uit te zoeken wat betreft oliekeerringen en zo meer. Ze hebben er al heel wat tijd ingestoken. Mannen, DANK JE WEL! Zonder jullie inzet hadden we veel meer kopzorgen gehad!

• 15 Augustus 2012 - 09:04

Romana:

Het is hier in Nederland nu 9:01 in de ochtend...klaar voor het ontbijt. Maar eerst nog even jullie nieuwe verslag gaan lezen..en ik zit hier ...net als Henk.... te schateren van het lachen. Die foto van Henk in Mongolse kledertracht en van jullie samen....in een woord GEWELDIG!! Wat zijn jullie toch een mooi team!!
    Veel avontuurlijk plezier samen met de groep!
    Groetjes Romana

• 15 Augustus 2012 - 09:47

Erny:

Ja luitjes, ik kan het ook niet laten om mijn mail te checken. Hoe vergaat het ze verder? Zijn ze al op weg? Zouden ze alweer iets nieuws meegemaakt hebben?
    Het grappige is dat Bert nu ook al vraagt: 'Heb je al iets nieuws gehoord?'
    Wat een avontuur! En Henk is een echte koning, Ik vond hem op jullie trouwdag er al zo geweldig uitzien. Hetty zoals je in het begin al zei, een echte Indiana Jones!
    Zet um op en genieten maar!
    groetjes Erny

• 15 Augustus 2012 - 09:57

Moniek:

Jullie leven lijkt wel een sprookje.Eerst veel tegen slag .Maar dan mooi einde waar de koning en de koningin nog lang en gelukkig leven.Met een roze wolk boven jullie.Maar nu gaat het verhaal pas beginnen.En dat zijn de leukste sprookjes.Ik verheug me op jullie nieuwe verhalen.En neem de roze wolk straks maar mee naar huis.
    Een roze reis liefs moniek

• 15 Augustus 2012 - 10:58

Rianne:

Hallo Hetty en Henk
    Ik ben zooooo blij voor jullie!
    Maar ook voor de andere van de groep, want het blijft anders toch een beetje spoken als jullie niet mee hadden kunnen komen.
    Ga genieten!
    Voor iedereen daar heel veel groetjes.
    En voor Arend natuurlijk heel veel liefs x
    Rianne

• 15 Augustus 2012 - 11:12

Maria Huting:

Hoi Hetty en Henk,

Ik heb jullie avonturen gevolgd en gedeeld met een aantal collega's van PP, Hetty. Er wordt intens met jullie meegeleefd. Fijn dat nu de groep compleet is en jullie samen Mongolië gaan verkennen. Blijf van die mooie foto's maken, dat maakt dat je verhalen nog meer gaan leven!
    Geniet van alles,
    liefs Maria

• 16 Augustus 2012 - 20:39

Rob En Dorine:

Ha Hetty en Henk!

We lezen vol belangstelling jullie verslagen en zagen een leuke alternatieve trouwfoto in originele kledij! Of was het de afkondiging van de plaatselijke troonrede??? Morgen alweer een maand geleden dat jullie getrouwd zijn...en hoe bevalt het getrouwde leven? Hier gaat alles goed, wij hebben ook een fijne vakantie gehad o.a. een week in de Dordogne bij een broer van Rob, heeeeeerlijk. Inmiddels allebei alweer 2 weken aan het werk, ik in mijn nw baan bij de Pompe, voelt als thuiskomen, gaat heel goed. Komend weekend hier tropische temperaturen boven de 35 graden. Dus lekker zweten! We houden jullie in de gaten, veel plezier en succes met jullie reis en doe voorzichtig, wij nemen er nog een kanonnetje op! Heel veel liefs van Rob en Dorine xxxx