Voorbereidingen - Reisverslag uit Kilder, Nederland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Kilder, Nederland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

06 Maart 2014 | Nederland, Kilder

Na maanden gefocust te zijn geweest op de begeleiding en verzorging van mijn hoogbejaarde ouders, dit alles naar aanleiding van de verhuizing van Nijmegen naar Zeddam, merk ik dat er momenteel ruimte komt in mijn hoofd voor andere zaken. Belangrijke zaken, want we gaan weer op reis. Naar Canada en Amerika nog wel. De bedoeling is om ongeveer 7 maanden weg te zijn, al wil ik tussendoor wel even naar huis, om te kijken of het goed gaat met de oudjes. Maar het wordt de langste reis die ik tot nu toe heb gemaakt. En daar moet je voorbereidingen voor treffen.

Henk is al bijna klaar met zijn aandeel in dit werk. Hij heeft de Bigfoot helemaal nagekeken, alles veranderd wat hij wilde veranderen, alles aangepast wat nog aangepast moest worden en alles vervangen wat stuk was. Hij heeft zelfs nog een zeer vernuftige uitvinding gedaan en uitgevoerd en daarom hebben we nu een bankschroef op onze trekhaak, want je weet maar nooit waar dat goed voor is…staat heel ingenieus, moet ik zeggen.

Ik ben begonnen met het maken van lijstjes. Lijstjes voor de mantelzorgers van mijn ouders, want die moeten toch ook weten waar het gehoorapparaat afgesteld kan worden en wie verantwoordelijk is voor het aanmeten van nieuwe steunkousen. Ik maak verder lijstjes van wat ik nog moet kopen, moet meenemen, moet regelen, moet vragen en van wat ik zeker niet moet vergeten.

Daarnaast ben ik begonnen met de voorjaarsschoonmaak in de Bigfoot. De Bigfoot gaat al eerder op reis dan wij: hij mag begin april met de boot van Bremen naar Halifax. Wij vliegen er dan eind april achteraan. Ik heb de kastjes al gesopt en de laatjes opgeruimd. De raampjes zijn gezeemd en het beddengoed is gewassen. De vaatwasser thuis staat vol met bestofte glazen en borden en ik zet een nieuwe fles afwasmiddel in het rek van ons tijdelijke huis. Heerlijk, ik zie ons in gedachten al weer helemaal zitten in deze woning op wielen, nieuwe wegen verkennen en het avontuur tegemoet. Ik krijg er nu eindelijk helemaal zin in.

  • 06 Maart 2014 - 13:43

    Hetty Leenders:

    Ha leuk, er gaat weer een nieuw reisverslag aankomen, en dat nog wel 7 maanden lang! Jippie!!
    Heel veel succes met de voorbereidingen en geniet van de voorpret!!

  • 06 Maart 2014 - 17:53

    Mieke En Johan:

    Hai Henk & Hetty
    Veel plezier met de voorpret, wij plannen nog even langs te komen bv as zaterdag? Komt dat uit?
    Groetjes vanuit BElgrado...morgen vliegen we terug..
    J & M

  • 06 Maart 2014 - 23:13

    Erny:

    Hoi,hoi, ook ik ben weer van de partij!
    Groetjes Erny

  • 07 Maart 2014 - 09:55

    Heleen Smit:

    Hallo Hetty en Henk.
    Wat leuk dat jullie weer op reis gaan. De voorbereidingen zijn altijd een enorme klus. Maar als jullie eenmaal weg zijn ben je dat weer vergeten.
    Leuk om weer met jullie mee te reizen. Ook ik heb door Amerika en Canada gezworven dus ga ik straks verhalen lezen en foto's zien die ik vast herken en dat is leuk!
    Sterkte met alles en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Groet van Heleen Smit.

  • 07 Maart 2014 - 17:17

    Radboud:

    bingo, ik reis weer virtueel met jullie mee, succes met de voorbereidingen en hart. gegroet !

  • 07 Maart 2014 - 21:41

    Moniek:

    "We" gaan weer genieten van de reis!
    Groetjes Moniek.

  • 09 Maart 2014 - 17:51

    Benne:

    Ga jullie weer volgen en kijk uit naar de mooie reisverslagen.Veel plezier op reis en Goodyear luck

  • 11 Maart 2014 - 10:12

    Marian En Piet:

    Wij gaan jullie ook volgen met jullie reis ,maar we willen nog even langs komen voor die tijd .
    Komt het uit dat wij zaterdag middag /avond komen?
    We willen onze nieuwe camper uitproberen .
    gr piet en marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kilder

Hetty

Actief sinds 07 Dec. 2009
Verslag gelezen: 709
Totaal aantal bezoekers 474710

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 17 Juni 2018

Scandinavie

14 Maart 2017 - 17 Mei 2017

Marokko 2017

01 September 2015 - 31 Oktober 2015

United Kingdom and more...

05 December 2014 - 14 Februari 2015

Verenigde Staten

07 Mei 2014 - 28 November 2014

Canada en Amerika

25 April 2013 - 03 Juni 2013

IJsland

23 Juli 2012 - 03 Oktober 2012

Rusland en Mongolie

12 November 2011 - 24 December 2011

Turkije, thuisland van Sint Nicolaas

18 Augustus 2011 - 11 September 2011

Reis zonder reisdoel, augustus 2011

31 Maart 2011 - 30 April 2011

2011 Marokko

15 Augustus 2010 - 10 Oktober 2010

Rondreis Rusland en Mongolie

08 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Met grote voeten door Europa

Landen bezocht: