Winnie the Pooh - Reisverslag uit Kamsack, Canada van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Winnie the Pooh - Reisverslag uit Kamsack, Canada van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Winnie the Pooh

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

12 Juni 2014 | Canada, Kamsack

We blijven twee nachten bij onze nieuwe vrienden. Wat voelen we ons verwend door deze twee hartelijke mensen. We mogen vrijwel niets doen, we worden uitstekend voorzien van eten en drinken (Irmgard kan heerlijk koken) en ze plannen nog een boottochtje en een uitje naar Kenora met ons. Ik hoop dat Henk en ik nog net zo vitaal zijn als we hun leeftijd hebben bereikt.
Dan nemen we voor de zoveelste keer deze reis afscheid van nieuwe vrienden en wederom valt het zwaar. Maar we blijven contact houden, beloven we.

Met de prachtige pianomuziek van Irmgard op onze CD-speler rijden we verder. Het landschap is wisselend. Hadden we eerst wegen die omzoomd waren door bossen, geleidelijk aan verandert het zicht en kijken we uit over de glooiende velden van Manitoba. We rijden nu over de kleinere wegen, niet meer over de highway, en verbazen ons over de geringe hoeveelheid van auto’s.
“Het lijkt wel autoloze zondag,” merk ik op, als we na vele kilometers weer eens een tegenligger hebben.

Bij een picknickplaats langs de weg staan afvalbakken en een bord met een waarschuwing: het meeste afval alleen in de bak deponeren, die in een afgesloten ruimte staat. Dit in verband met de beren, die graag in prullenbakken naar voedsel zoeken. In de prullenbakken alleen lege blikjes en flesjes gooien. Dat dit geen overbodige waarschuwing is, zien we aan de vernielingen: het gaas, waarmee het hok is dichtgemaakt, vertoont sporen van vernielingen en die zijn duidelijk niet van mensen.
Ik heb nog geen beer gezien, al weet ik niet of ik daar naar moet uitkijken of niet. We hebben in ieder geval al wel een bel gekocht, een beren-bel, waarvan gezegd wordt dat je die bij je moet hebben als je gaat wandelen. Door het geluid van de bel weet de beer in ieder geval waar hij niet moet zijn. Dan is hij in ieder geval gewaarschuwd. ‘Saved by the bel’. Al wil ik Winnie de Poe best tegenkomen. Die komt uit Winnipeg, hoorde ik, en daar zijn later de kinderboeken over geschreven.

Via Eriksdale gaan we omhoog naar Dauphin, om de dag in Kamsack te eindigen. Mijn telefoon heeft zijn klok weer verzet, zie ik. Het is weer een uur vroeger, we lopen nu 9 uur achter op Nederland. Dat scheelt een hele nacht! Gek idee is dat. Wij zitten nog in vandaag, in Nederland is het al een andere dag.

Henk gaat op zoek naar een winkel met bouwmaterialen, die heeft weer ingenieuze ideeën die hij wil verwezenlijken wat betreft de stabiliteit van de auto als we ergens overnachten. Ik lees ondertussen een stuk in een boek dat zich afspeelt rondom de vierdaagse van Nijmegen en zo komen we onze dag wel weer door. Straks na het eten en de koffie nog een verslag schrijven en dan een potje kaarten.
Morgen zullen we Saskatoon bereiken.

  • 12 Juni 2014 - 20:45

    Hetty:

    Gelukkig zien jullie geen beren op de weg. Laat ze maar rondscharrelen als jullie er niet zijn.
    Moet je constant met die bel gaan rinkelen, of maakt ie genoeg lawaai als je loopt of zo?
    Dank voor de foto van het geocachemuseum!! Ik geloof dat ik ook een keer naar Canada moet...!
    Groetjes
    Hetty

  • 13 Juni 2014 - 09:00

    Rendy:

    Dat ziet er geweldig uit. We genieten van jullie foto's en herkennen het gevoel ! Vooral het gevoel van vrijheid en ruimte.

    Leuk dat jullie bekenden tegenkomen, onverwacht en naar Susan gaan.

    Geniet van alles ! W en R

  • 13 Juni 2014 - 11:58

    Gerda/zeeland:

    Jullie hebben al veel gezien in 'n korte tijd.En leuk dat je 'n boek zit te lezen over de 4 daagse. Wat is de titel?
    Mijn man ik wandelen de 4 daagse van Nijmegen . Groetjes Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kamsack

Hetty

Actief sinds 07 Dec. 2009
Verslag gelezen: 1739
Totaal aantal bezoekers 473601

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 17 Juni 2018

Scandinavie

14 Maart 2017 - 17 Mei 2017

Marokko 2017

01 September 2015 - 31 Oktober 2015

United Kingdom and more...

05 December 2014 - 14 Februari 2015

Verenigde Staten

07 Mei 2014 - 28 November 2014

Canada en Amerika

25 April 2013 - 03 Juni 2013

IJsland

23 Juli 2012 - 03 Oktober 2012

Rusland en Mongolie

12 November 2011 - 24 December 2011

Turkije, thuisland van Sint Nicolaas

18 Augustus 2011 - 11 September 2011

Reis zonder reisdoel, augustus 2011

31 Maart 2011 - 30 April 2011

2011 Marokko

15 Augustus 2010 - 10 Oktober 2010

Rondreis Rusland en Mongolie

08 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Met grote voeten door Europa

Landen bezocht: