Bezoek - Reisverslag uit Zagora, Marokko van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Zagora, Marokko van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Bezoek

Blijf op de hoogte en volg Hetty

02 April 2017 | Marokko, Zagora

Dag 20, 2 april

We hadden even genoeg van het hobbelen op de prachtige maar wel zware routes op de piste en hebben dus de normale asfaltweg genomen naar M’Hamid. Dat ligt in het zuid-oosten van Marokko, in de woestijn. Bea en Johan hebben samen met Koen de piste genomen en komen dus een dag later aan dan wij.

Wij hebben ons dan al geïnstalleerd op een leuke camping die echt in de woestijn ligt. Bij camping moet je je niet te veel voorstellen, maar het is dan ook Marokko en de beheerders zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Daar gaat het om. Er is wel een douche en er zijn toiletten maar... leve ons eigen potje!

We ontmoeten hier een Duitse man, die in zijn eentje rondreist en die schitterende foto’s maakt. Hij is te vinden op www.rene-freitag.com, zijn pagina is echt de moeite waard.
René heeft ons geholpen met ons kaartje voor internet, het bleek dat het APN adres van Maroc telecom niet goed in mijn telefoon stond. Ik had nog nooit van een APN adres gehoord maar inmiddels weet ik dit te vinden. Je blijft leren in dit leven. Daarom hebben we nu ook internet in de woestijn en kunnen we lezen dat Humberto Tan een verhouding heeft. Fijn om te weten, ik voel me weer helemaal ‘bij’.

Heerlijk, zo’n rustdag, lekker een beetje rommelen en ook nog de rally volgen, want die blijkt hier te starten. We worden de eerste ochtend op deze camping wakker van het specifieke geluid van de motoren van de racewagens en al snel is het hier een drukte van belang.
Als alle wagens gestart zijn hebben we bezoek van de organisatie, die komt op de koffie want het zijn oude bekenden van Henk.
Wonderlijk wat je zoal tegen kunt komen in de woestijn!