Bezienswaardigheid - Reisverslag uit Mobile, Verenigde Staten van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Bezienswaardigheid - Reisverslag uit Mobile, Verenigde Staten van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Bezienswaardigheid

Door: Hetty en Henk

Blijf op de hoogte en volg Hetty

29 December 2014 | Verenigde Staten, Mobile

We zijn in Pensacola, Florida. Het is etenstijd.
“Daar, stop daar maar,” roep ik. Henk parkeert bij een farmers market. Ik heb echter een stukje terug een tweedehands winkel gezien. Ik vind het altijd heerlijk om even te snuffelen in dergelijke winkels en na de lunch ga ik er even kijken. Henk loopt mee.
Het is een klein zaakje met voornamelijk kleding. Het oogt erg rommelig en het ruikt er muf. Niet echt een winkel waar je met plezier wat gaat passen maar alles is hier spotgoedkoop. Opeens valt mijn oog op een pop.
“Moet je kijken, wat een schatje,” wijs ik Henk. Die knikt.
Ik pak het ‘schatje’ en ontdek dat ze beweegbare armen en benen heeft. De ellenbogen en knieën en zelfs de handjes en het hoofd kunnen in verschillende houdingen gezet worden. Ze heeft een prachtig poppengezichtje met een grote bos rode krullen.
Ik pak haar op en beweeg de handjes.
“Dag meneer,” zeg ik, en laat de pop naar Henk zwaaien.
Henk moet lachen.
“Moet je zien, die kleertjes, die schoentjes en die kousen…”
“Neem maar mee dan,” zegt Henk.
“Wat moet ik nou met een pop?” vraag ik, “maar ze is wel prachtig, en helemaal onbeschadigd.”
Ik zet de pop terug maar Henk kijkt verwonderd en vraagt aan mij wat ze kost.
“Vier dollar vijftig…”
“Meenemen!”
Ik aarzel nog even. Maar aan de andere kant, ik vind haar mooi en ze doet me denken aan iets, wat ik nog niet kan benoemen.
En zo lopen we de winkel weer uit en ben ik een pop rijker. Ik moet er wel een beetje om lachen. Om dit mooie poppenkind, maar vooral ook om mezelf.
“Jij mag mee naar Nederland,” beloof ik haar in gedachten.
Henk heeft al een naam bedacht: ‘Roos’.

30 december
We zijn een bezienswaardigheid. Dat heb ik al eerder beschreven, maar vandaag ook weer, als we op bezoek gaan bij het Battleship Memmorial Park in Mobile, Alabama. ( http://www.ussalabama.com/ )
Hier bekijken we de USS Alabama, een oorlogsschip uit 1942. Henk is altijd erg geïnteresseerd in dit soort geschiedenis. Ik vind het een beetje dubbel, al dat oorlogsmaterieel. Vandaag is het helemaal raar, omdat we overal aan boord kerstliedjes horen over vrede op aarde. Hoe zou de bemanning in oorlogstijd zich gevoeld hebben op dit schip? We zijn bijna de hele dag druk met de bezichtiging, wat is er veel te zien hier. Voor de tour binnen in het schip is een vest voldoende, maar boven op het dek trek ik toch mijn winterjas aan. We zijn niet meer in Florida, en dat is al direct aan de temperatuur te merken. Het is hier slechts 12 graden.
Als we weer bij de Bigfoot komen, staan er als gewoonlijk weer fotograferende mensen. Op Facebook ontdekte ik al eerder berichten van mensen, die ons onderweg hadden gefotografeerd en foto’s op FB hebben geplaatst. We zijn waarschijnlijk de meest gefotografeerde auto in de VS op dit moment. Onze auto baart zoveel opzien, dat we regelmatig ingehaald worden, waarna de bestuurder gas terug neemt en ons rechts weer laat passeren. Of hij blijft een tijd naast ons rijden. Op die momenten komen we op de foto. Dat kun je zien omdat het raampje open gaat en er een mobieltje naar buiten wordt gehouden.
Iedere dag wordt er wel naar ons gezwaaid en zien we opgestoken duimen en lachende gezichten. We zijn onbedoeld een attractie op de weg!





  • 01 Januari 2015 - 11:55

    Ans :

    Hoi Henk en Hetty,
    De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Het is hier Nieuwjaarsdag, ik weet niet hoe laat het bij jullie is nu. Het geknal vannacht was hier als vanouds. Ik mis de foto's bij jullie tekst. Af en toe kijk ik even mee op Facebook van Huub. Volgens mij hebben jullie het wel naar de zin. Hetty lekker relaxed snuffelen in een tweedehands winkel net als hier. Voor mij mag het gauw voorjaar worden en net zo warm als bij jullie...... Liefs Ans


  • 02 Januari 2015 - 12:58

    Frans:

    Hallo Henk en Hetty,
    Wij zitten hier bij Ans aan de appeltaart: Johan en Mieke, Ans, Jeroen, Laura, Caroline en ik. Wij hebben via Laura's facebook jullie laatste belevenissen en fotos gezien en zijn nu helemaal op de hoogte. Wij wensen jullie een gioed en gezond 2015! Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Actief sinds 07 Dec. 2009
Verslag gelezen: 785
Totaal aantal bezoekers 473254

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 17 Juni 2018

Scandinavie

14 Maart 2017 - 17 Mei 2017

Marokko 2017

01 September 2015 - 31 Oktober 2015

United Kingdom and more...

05 December 2014 - 14 Februari 2015

Verenigde Staten

07 Mei 2014 - 28 November 2014

Canada en Amerika

25 April 2013 - 03 Juni 2013

IJsland

23 Juli 2012 - 03 Oktober 2012

Rusland en Mongolie

12 November 2011 - 24 December 2011

Turkije, thuisland van Sint Nicolaas

18 Augustus 2011 - 11 September 2011

Reis zonder reisdoel, augustus 2011

31 Maart 2011 - 30 April 2011

2011 Marokko

15 Augustus 2010 - 10 Oktober 2010

Rondreis Rusland en Mongolie

08 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Met grote voeten door Europa

Landen bezocht: