Grote trap - Reisverslag uit Jaraicejo, Spanje van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Grote trap - Reisverslag uit Jaraicejo, Spanje van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Grote trap

Blijf op de hoogte en volg Hetty

19 Maart 2017 | Spanje, Jaraicejo

Dag 6
19 maart

We rijden weer zonder problemen. Althans, WIJ rijden zonder problemen. Nu zijn het Johan en Bea die mankementen aan de auto hebben. Voor de details moet je nu ook maar weer op hun site kijken, want Johan kan dat beter beschrijven dan ik. De kans is in ieder geval groot dat ze vanuit hier weer richting Nederland vertrekken. Ik vind het jammer, zowel voor hun als voor ons, want ze zijn prettige reisgenoten. Zo veel pech als we ook gehad hebben in de loop der jaren met onze Bigfoot, het is ons nog niet overkomen dat we een reis hebben moeten afbreken. Laat ik het maar afkloppen.

We staan momenteel in de buurt van Caceras bij het Parque Nacional de Monfrague. Hier hebben we Hans en Jacqueline getroffen, kennissen van Johan en Bea, die hier in het park vogels komen spotten. Op de plek waar we ze treffen schijnt de Grote Trap voor te komen. Dat is een soort van grote kalkoen of kip, maar dan wel 90 tot 120 cm hoog. Die komt vanuit Afrika hierheen gevlogen en bivakeert in de zomer in Spanje. De enige grote trap die wij die middag zien is onze eigen trap om de Bigfoot in te komen, en daar maken we dan ook wel grapjes over. Een busje met Engelsen stopt bij ons bivak en dat blijken ook vogelspotters te zijn. Ze vermoeden dat hier wat te zien valt, omdat wij daar staan met 3 campers en Hans zijn grote telescoop in het weiland heeft staan. Maar helaas, ook zij zien geen andere grote trap dan die van de Bigfoot.
Het weer is voortreffelijk. Zeker 25 graden in de zon. Het enige minpunt is de pech van Johan en Bea. Morgen naar een garage hier in de buurt en dan horen wat ze daar gaan zeggen. Wordt vervolgd.

• 20 Maart 2017 - 07:53

Johan V.:

Hoi Hetty en Henk, Mieke en ik zijn op dat punt destijds ook langs gekomen toen we met de velomobielen vanuit Sevilla weer noordwaarts reden richting Burgos.
    Als je geen "grote trap" van dichtbij hebt kunnen spotten heb je waarschijnlijk wel de lammergier (baardgier) van dichtbij kunnen zien. Overigens eet hij geen lammeren, maar voornamelijk botten, dus als je nog wat afgekloven botten hebt dan is hij/zij daar blij mee!!!

Anders zul je het met de "kleine trap" moeten doen!

Hartelijke groeten, Johan