Onder toeziend oog van Maria - Reisverslag uit Villeneuve-au-Chemin, Frankrijk van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Onder toeziend oog van Maria - Reisverslag uit Villeneuve-au-Chemin, Frankrijk van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Onder toeziend oog van Maria

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

11 Mei 2010 | Frankrijk, Villeneuve-au-Chemin

We zijn op weg! Na zondagnacht in de buurt van Venlo te hebben geslapen, zijn we nu echt onderweg. We gaan kilometers maken. Eerst even de afstand tussen thuis en ons huis op wielen vergroten, om zo meer vakantiegevoel te krijgen. We hebben in de Tomtom aangegeven dat we niet over tolwegen willen rijden, dus onze Truus zoekt zo af en toe echt de toeristische routes uit. We moeten wel blijven opletten, want we zijn natuurlijk wel wat groter dan de gemiddelde auto en niet alle landelijke boerenweggetjes zijn geschikt voor onze Bigfoot.
We hebben veel regen onderweg. Toch is het wel prettig om te rijden met dat spectaculaire uitzicht vanuit de cabine. De vele velden met bloeiend koolzaad en de diversiteit aan frisse groene glooiende akkers maken het landschap kleurrijk. Het is net een lappendeken. En we zitten warm en droog en stoppen als we zin hebben.
Ik kan me steeds weer verbazen over de bollen mistletoe die ik onderweg in de bomen zie hangen en af en toe spot ik een of andere roofvogel in de lucht, dat is ook altijd zo mooi om te zien. Ik neem me voor om ze toch eens in het vogelboek op te zoeken.
Tegen de avond vinden we een prachtig plekje om te overnachten. Onder toeziend oog van Maria maak ik onze maaltijd klaar en als het helemaal donker is lopen we nog een blokje om. Het ruikt heerlijk buiten, het lijkt de geur van zeep of lavendel maar het zal wel de bloesem van de bomen zijn. Zelfs ik ruik het, en dan moet het dus wel heel sterk ruiken.
Wanneer we gaan slapen laat Henk het verduisteringsgordijn van het dakluik open. De betonnen Maagd Maria ziet toe hoe we onze tafel inklappen en ons bed opmaken. En ze kijkt ook weer toe hoe we de volgende ochtend weer vertrekken, richting Gourdon, waar we op woensdag een afspraak hebben.

• 12 Mei 2010 - 15:57

Berry & Cora:

Hebben jullie onder het beeld nog gebeden voor een veilige terugkeer?

• 12 Mei 2010 - 16:18

Romana:

He Hetty en Henk,
    Een mooi eerste verslag van jullie tour d'Europe. Nu jullie alle 'zegeningen'van Maria hebben gekregen kan eigenlijk niets meer mis gaan.
    Ik wens jullie verder goede reis.
    Vanaf morgen zitten Peter en ik in Veere op de camping. Kan dus voorlopig niet inloggen op jullie site.
    Tot snel dan maar weer en geniet samen...maar dat komt zeker wel goed met jullie 2tjes....en de Maagd Maria...hahaha.
    Liefs en knuffels
    Romana

• 12 Mei 2010 - 18:50

Benne:

hetty , wat kan je leuk schrijven;mn complimenten;goede reis verder; met de zegeningen van Maria moet dat wel lukken.Groetjes aan Henk

• 12 Mei 2010 - 20:41

Mirjam:

Geen veiliger plek dan onder toeziend oog van Maria! Maar of zij je ook kan helpen Henk met dat trapje?.....

Veel plezier! Noteer je alle euvels/missers van/aan de kar? Stel me een lijstje in de cabine voor... met plussen en minnen.

Houdoeoeoeoe!!!

• 13 Mei 2010 - 21:44

Bauk:

hoi hetty en henk,

als jullie nog een maria tegenkomen (kleiner mag ook wel op zich...) kunnen jullie dan bidden voor een beetje meer zon? lijkt me voor jullie fijn op je reis, want op de den duur gaat regen een beetje vervelen en voor ons ook wel, heb het goed samen, het is leuk jullie zo te volgen! vaya con dios!

• 14 Mei 2010 - 17:28

Cora:

is het weer al wat beter?Al wat mooie dingen gezien ? geniet ervan !

• 15 Mei 2010 - 10:44

Ronald:

alles goed met jullie? Zo te zien wel.
    Hebben jullie al spannende dingen meegemaakt? Veel plezier nog en stuur meer foto's.

groetjes Ronald Spoor