Beroemd! - Reisverslag uit Negotin, Servië van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Beroemd! - Reisverslag uit Negotin, Servië van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Beroemd!

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

01 Juni 2010 | Servië, Negotin

Afgelopen nacht stonden we bewaakt in Majdanpek en vanmorgen reden we verder, richting de grens. Het laatste wat grotere plaatsje vóór de grens is Negotin en daar wilden we onze laatste Dinars opmaken. We hadden er nog ongeveer 3500, zo’n 35 euro, en die wilde ik besteden aan wat groente, vlees en een nieuw voorraadje blikvoer. We parkeren de Bigfoot aan het begin van het stadje en gaan na de boodschappen nog even de stad in voor een kopje koffie.
Wanneer we terugkomen bij de auto wordt Henk geroepen door een vrouw: of we een ogenblikje tijd hebben. Natuurlijk hebben we dat, en dan moeten we mee naar binnen, ze wil ons wat laten zien. Wat schetst onze verbazing: we zijn bij de lokale tv-zender tvRama beland en ze zijn daar erg geïnteresseerd in de Bigfoot en zijn bewoners. Of we tijd en zin hebben in een interview? TvRama is een particulier initiatief van het echtpaar Ramovic en ze zijn nu een half jaar bezig. We krijgen Servische koffie, eigengemaakte ‘schnapps’ en ze willen alles van ons weten. Ondertussen is er iemand gebeld die goed Engels kent en die ons zal interviewen en ook de cameraman is opgeroepen om te komen.
We laten ondertussen de kaart zien waarop we onze route hebben aangestreept en Henk heeft de mappen met foto’s opgehaald uit de Bigfoot van een aantal voorgaande reizen. Ze zijn onder de indruk en erg belangstellend! Wat leuk is dat. Ik laat ze daarom ook maar onze internetpagina zien die we van deze reis hebben gemaakt en het adres wordt direct genoteerd. Jammer dat het niet in het Engels is, vinden ze. Omdat we nu toch online zijn maak ik van de gelegenheid gebruik om de verslagen van de afgelopen dagen er op te plaatsen en kan ze direct al onze update showen.
Dan zijn de interviewster en de cameraman gearriveerd en gaan we in de unit van de vrachtwagen ons interview houden. Ik ben wat zenuwachtig, wat zal ze gaan vragen en kom ik wel goed uit mijn woorden? Het is mijn eerste tv optreden…. Maar alles verloopt prima, Henk en ik maken er een goed verhaal van en na 10 minuten staat alles er op. Nog wat aanvullende shots van de cameraman van de buitenkant van de auto en dan zijn we klaar.
Voor wie de uitzending wil zien: www.tvrama.rs

• 01 Juni 2010 - 13:59

Roompje:

Wat een prachtig verhaal! Heb ik dus nu een beroemde vriendin en vriend. Ik ben trots op jullie en de Bigfoot...