Hrvatska - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu Hrvatska - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

Hrvatska

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

23 Mei 2010 | Kroatië, Zagreb

We besloten vandaag om vanuit Venetië langs de kustlijn van Italië richting Triest te gaan, om daarna via Slovenië naar Kroatië (Hrvatska) te rijden. Dat klinkt erg ver, maar is goed te doen in een paar uurtjes. Zelfs als je de tolwegen vermijdt, zoals wij steeds doen, en via de B– en N-wegen rijdt, ben je in een uur of 4 op de plaats van bestemming. We zitten nu in de streek die Istrie heet, aan de kust, vlak onder San Lorenzo op een camping. We kijken uit op zee. We hadden bij aankomst veel bekijks met onze Bigfoot en de mond van de Nederlandse buurvrouw viel open van verbazing toen we op onze campingplaats arriveerden. “Wat moet dát voorstellen?” hoorde ik haar vragen. Ik vroeg me af of dat positief of negatief bedoeld was, maar het bleek het eerste te zijn.
We hebben onderweg veel bekijks. Ik merk het als we ergens parkeren om te lunchen of wanneer we onderweg bij een supermarkt boodschappen doen. Altijd komen er mensen die even om de auto heen lopen of in het voorbijgaan omkijken. Zelfs tijdens het rijden steken motorrijders hun duim op of claxonneren vrachtwagenchauffeurs naar ons en zwaaien dan, als teken van waardering voor ons huis op wielen. Die aandacht is natuurlijk hartstikke leuk, maar ik ben er nog steeds niet aan gewend. Door die belangstelling kan het dus gebeuren dat we ergens staan en dat ik voel dat ik even wat darmgassen moet laten ontsnappen. De entree in de Bigfoot is via de douche- c.q. toiletruimte en de buitendeur staat eigenlijk altijd open als we parkeren, terwijl de tweede deur, die naar de woonruimte zal ik maar zeggen, meestal gesloten is. Ik begeef me dus in de doucheruimte voor deze ontluchtingsactie, sluit de deur van de woonruimte en zie buiten, op nog geen 2 meter afstand, twee mensen staan die vol belangstelling naar binnen kijken. Ik knik vriendelijk, open een kastdeurtje en rommel er wat in voor de show, en begeef me dan snel weer de deur door naar de woonruimte. “Ik had toeschouwers, dus ik durfde geen scheet te laten”, leg ik aan Henk uit. Tja, het is wat met zo’n bijzonder huis op wielen!

  • 23 Mei 2010 - 11:51

    Berry En Cora :

    Hoi Hetty, met Henk hoef je toch niet te generen, die is als bouwvakker wel wat gewend. Veel plezier in Istrie, wij waren er vorig jaar. groetjes....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hetty

Actief sinds 07 Dec. 2009
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 474645

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 17 Juni 2018

Scandinavie

14 Maart 2017 - 17 Mei 2017

Marokko 2017

01 September 2015 - 31 Oktober 2015

United Kingdom and more...

05 December 2014 - 14 Februari 2015

Verenigde Staten

07 Mei 2014 - 28 November 2014

Canada en Amerika

25 April 2013 - 03 Juni 2013

IJsland

23 Juli 2012 - 03 Oktober 2012

Rusland en Mongolie

12 November 2011 - 24 December 2011

Turkije, thuisland van Sint Nicolaas

18 Augustus 2011 - 11 September 2011

Reis zonder reisdoel, augustus 2011

31 Maart 2011 - 30 April 2011

2011 Marokko

15 Augustus 2010 - 10 Oktober 2010

Rondreis Rusland en Mongolie

08 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Met grote voeten door Europa

Landen bezocht: