De laatste loodjes voor vertrek - Reisverslag uit Kilder, Nederland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu De laatste loodjes voor vertrek - Reisverslag uit Kilder, Nederland van Hetty Vollenbroek-Janssen - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes voor vertrek

Door: Hetty en Henk

Blijf op de hoogte en volg Hetty

24 April 2013 | Nederland, Kilder


Zo, morgen moet het gebeuren, dan vertrekken we. Henk had het bijna uit willen stellen, ons vertrek. Maar ik zei tegen hem: “Eén week heb ik nodig, echt, dan is het weer goed.”
“Weet je het zeker?”
“Ik weet het zeker, ik heb er ervaring mee. Geloof me nou maar”.
En zo was het ook: na een week griep voel ik me vandaag wel weer redelijk. Nog wel van die loodzware pap-benen en een ongemakkelijke stijve nek, maar dat komt vast van het vele liggen. Gisteravond was de koorts nog bijna 39’ C, vannacht voelde het alsof ik in een sauna sliep, en vandaag ebt alles met het uur weg. Gelukkig….

Nu kan ik eindelijk de spullen gaan pakken. Dat had ik de afgelopen dagen willen doen maar daar is natuurlijk niets van gekomen. Wel fijn dat we kortgeleden een proefweekend naar Duitsland zijn geweest. Zo kwamen we er achter wat er allemaal ontbrak aan onze standaard uitrusting (alleen dat vlijmscherpe mesje en wat glazen) en hebben we onze voorraaddoosjes weer eens doorgespit. Het boodschappenlijstje ligt klaar, maar de gang naar de winkel stel ik nog even uit. Ik moet wachten op de postbode die een dashcam komt brengen en Henk is er niet. Morgenvroeg kan ik ook nog naar de winkel, maar eind van de ochtend is toch wel het punt van vertrek daar, we moeten immers de boot niet missen.
Wel een geniaal idee, al was het op het laatste moment, om een dashcam aan te schaffen. Leuk om wat filmpjes te maken van het rijden daar. De vriendelijke jongeman aan de telefoon verzekerde me dat het pakket op tijd zou komen.
Ik check de mail. Pakket verzonden, staat daar. Ik voer het trackingnummer in op de site van DPD maar dat geeft geen uitsluitsel over de locatie van mijn bestelling.
Een beetje geïrriteerd bel ik met het bedrijf. Een tweede vriendelijke jongeman schrikt van de hoeveelheid vragen die ik stel en probeert me gerust te stellen; het zal vast nog wel goedkomen. “Ja maar, wat als…, en dan?”
“Mevrouw, maakt u zich geen zorgen, ik ga het uitzoeken en ik bel u binnen 30 minuten terug.“
Nou, dat is dan toch wel service.
Ik besluit om de site van onze weblog maar eens aan te maken. Die programma’s veranderen regelmatig en ook nu werkt alles weer nét iets anders als tijdens onze laatste reis.
Even kijken of de reis in beeld komt. “Test”, typ ik, en sla alles op. Direct al verschijnen er een aantal reacties. Wat lief, wat heerlijk, wat geweldig weer om te zien dat mensen met ons meelezen en meeleven! Dat is altijd weer hartverwarmend. Cecile, Maria en Erny, dank je wel!

Zo, dan nu maar eens de kleding bij elkaar gaan leggen. Ik zie op internet dat de temperatuur op IJsland zo rond het vriespunt ligt vandaag. Gelukkig heb ik wollen onderbroeken en de oorwarmers gaan ook mee. Eindelijk voorjaar in Nederland, en dan gaan die twee Globetrotters naar IJsland…..


  • 24 April 2013 - 13:19

    Cecile:

    Lieve Hetty en Henk.

    De test is gelukt!
    Alvast een heel goede reis en enorm veel plezier gewenst!

    Dikke knuffel van Cecile

  • 24 April 2013 - 13:21

    Maria:

    Hé Hetty en Henk,

    Leuk, ik ga jullie weer volgen!
    Heel veel plezier en tot in juni. Dan spreken we een keer wat af hè.
    Liefs Maria

  • 24 April 2013 - 13:48

    Erny:

    Hetty, zorg dat je weer de oude bent, zodat je weer lekker kunt genieten. Ben nu al benieuwd naar jullie belevenissen.
    liefs Erny

  • 24 April 2013 - 14:56

    Romana:

    Hallo samen,
    Is het alweer zo ver....de tijd vliegt!
    Goede reis en heel veel plezier toegewenst....maar dat gaat jullie vast wel lukken!
    Ik zal de reisverslagen van Hetty weer trouw gaan volgen.

    Liefs Romana

  • 24 April 2013 - 19:33

    Benne:

    Ga jullie weer volgen.Geniet van het avontuur en laat je door het weer niet van de wijs brengen.mvg Benne

  • 24 April 2013 - 20:47

    Berthus:

    zozo jullie weten van geen ophouden, veel plezier

  • 24 April 2013 - 21:02

    Menno:

    Na Mongolië weer een nieuw avontuur?

  • 24 April 2013 - 22:51

    Heleen Smit:

    Hallo Hetty en Henk.
    Wat leuk om te lezen dat jullie weer op reis gaan. Het lijkt me geweldig daar in IJsland.
    Hetty, verder beterschap en samen ontzettend veel plezier. Geniet ervan.
    Ik hoop jullie weer te volgen en kijk uit naar jullie mooie verhalen.
    groetjes van Heleen Smit.

  • 24 April 2013 - 23:08

    Gonnie:

    Goeie reis samen, veel genieten! Fijn dag je weer opgeknapt bent, Hetty. Strakke timing..
    Groetjes, Gonnie

  • 25 April 2013 - 00:10

    Moniek:

    Wat heerlijk voor jullie.Het lijkt me een super mooi land!Maar dat hoor ik nog wel .

    Veel zon ! van Moniek

  • 25 April 2013 - 08:24

    Sjaak & Dinie:

    Hallo Hetty en Henk.
    We wensen jullie een hele goede en mooie reis.
    Veel plezier.
    Groetjes Sjaak& Dinie.

  • 28 April 2013 - 07:26

    Nettie En Rob:

    Hoi Hetty en Henk,
    Geweldig, een nieuw avontuur! Wij wensen jullie een heel goede reis en mooi weer. Geniet er maar van.
    Groetjes, Nettie en Rob

  • 29 April 2013 - 09:56

    Kaj En Sabine:

    Hey hallo,

    We wensen jullie een hele goede vakantie.

    Groetjes, Kaj, Sabine en Nesto

    PS alvast een warm potje (warme waterval) op: N65 00.344 W15 45.797. Is een dagje rijden vanaf de haven.

  • 29 April 2013 - 23:09

    Peter En Elga V Appeldoorn:

    Hoe is het in IJsland?
    Zijn de doorwadingen goed te doen.

    Hopelijk is het wat jullie er van gedacht hebben.

    Gr Peter en Elga
    Gendt

  • 30 April 2013 - 16:49

    Chris:

    hej luitjes ,
    hopenlijk heb jij Henk niet aangestoken met je griep Hetty .
    geniet weer... ook van dit avontuur zal jullie volgen helemaal leuk !!
    groetjes Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kilder

Hetty

Actief sinds 07 Dec. 2009
Verslag gelezen: 835
Totaal aantal bezoekers 472278

Voorgaande reizen:

13 Mei 2018 - 17 Juni 2018

Scandinavie

14 Maart 2017 - 17 Mei 2017

Marokko 2017

01 September 2015 - 31 Oktober 2015

United Kingdom and more...

05 December 2014 - 14 Februari 2015

Verenigde Staten

07 Mei 2014 - 28 November 2014

Canada en Amerika

25 April 2013 - 03 Juni 2013

IJsland

23 Juli 2012 - 03 Oktober 2012

Rusland en Mongolie

12 November 2011 - 24 December 2011

Turkije, thuisland van Sint Nicolaas

18 Augustus 2011 - 11 September 2011

Reis zonder reisdoel, augustus 2011

31 Maart 2011 - 30 April 2011

2011 Marokko

15 Augustus 2010 - 10 Oktober 2010

Rondreis Rusland en Mongolie

08 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Met grote voeten door Europa

Landen bezocht: